Se încarcă... Vă rugăm așteptați

Precomanda

Out of Stock
Codul fiscal comparat (cod+norme) 2018 – 2020
Quick View

Codul fiscal comparat (cod+norme) 2018 – 2020

Precomanda

125,00 lei
Actualizari fata de editia I: Legea nr. 32/2020, H.G. nr. 284/2020, H.G. nr. 340/2020, Legea nr. 54/2020, Legea nr. 68/2020, Legea nr. 104/2020, Legea nr. 131/2020, Legea nr. 153/2020; - Recalcularea impozitului specific pentru anul 2020 (OUG 48/2020 + OUG 99/2020) Legislatie secundara: - Modificari la regimul TVA aplicabil serviciilor de transport international si intracomunitar (art. 294) - OMFP nr. 2148/2020 privind modificarea si completarea Instruc?iunilor… aprobate prin OMFP nr. 103/2016 (M. Oficial nr. 628 din 17 iulie 2020) Jurisprudenta C.C.: - Stabilirea impozitului pe cladiri in cazul nereevaluarii acestora (art. 460) sau posibilitatea stabilirii diferentiate a taxelor locale in cadrul aceleia?i localitati (periferie, centru etc) (art. 489) - Pretinsul tratament discriminatoriu al persoanelor care lucreaza in domeniul IT (art. 60) Jurisprunden?a CJUE 2020 (art. 330 – corectarea facturilor): - Corectarea unor facturi care au facut obiectul inspec?iei fiscale, necontestata în termenul legal, dar corectat? ulterior, in termenul legal de prescriptie, etc. ---------- Alaturi de legislatia secundara (OMFP, OPANAF) actualizata, lucrarea contine, in format grafic sui-generis, 11 modificari aduse in cursul anului 2019 (legi si O.U.G.), inclusiv O.G. nr. 6/31.01.2020 pentru anul 2020. Totodata, pe langa extrase din decizii relevante ale CC, ICCJ sau CJUE, am adaugat, printre altele si comentarii sau exemple legate de : - Dobanzi si plati echivalente din punct de vedere economic cu dobanzile (OECD – BEPS – action 4) / art. 401 - Tichetele cadou: venituri salariale sau venituri din alte surse? (art 76) - Diurna externa sau venituri din salarii sau asimilate salariilor (art 76 (2) s) – Curtea de Apel Oradea / 2019 - Dobanzile aferente unui contract de imprumut incheiat intre firma din RO si firma mama dintr-un SM, transformate in capital social sunt scutite in conformitate cu art. 229 (1) g) CF? vezi exemplul de la nota de subsol de la art. 259 (1) - Darea in plataa unui imobil la cativa ani de la data finalizarii (intocmirii PV de receptie)– art. 270 -  Pentru trimiterile din Codul fiscal (2020) la Regulamentul UE nr. 282/2011, puteti consulta „Directivele europene privind TVA si normele de aplicare. 2019 2021” www.confisc.ro In final, la volumul I, va propunem cateva indicii pentru a va acomodacu ceea ce a devenit obligatoriu de la 1 ianuarie 2020 pentru toate statele membre ale U.E., respectiv neutralizarea efectelor fiscale generate de tratamentul neuniform al structurilor cu filiale(sic!). Pe scurt, daca vreti, un echivalent al tratamentului “in oglinda” de la impozitul indirect (TVA) aplicat impozitelor directe in cazul multina?ionalelor (care nu inseamna neaparat firme straine!). Daca la TVA, o L-IC trebuie sa aiba in coresponden?a o A-IC, la impozitul pe profit o cheltuiala deductibila inregistrata intr-o parte (dobanda la un imprumut, de ex.), trebuie sa genereze un venit impozabil in partea cealalta. Obiectivul final: stoparea, pe cat se poate, a migrarii profiturilor fara a fi impozitate. Ase vedea, in acest sens, si modificarile aduse Titlului X din Codul de Procedura Fiscala.
Out of Stock
Codul fiscal comparat (cod+norme) 2018 – 2020
Quick View

Codul fiscal comparat (cod+norme) 2018 – 2020

Precomanda

125,00 lei
Actualizari fata de editia I: Legea nr. 32/2020, H.G. nr. 284/2020, H.G. nr. 340/2020, Legea nr. 54/2020, Legea nr. 68/2020, Legea nr. 104/2020, Legea nr. 131/2020, Legea nr. 153/2020; - Recalcularea impozitului specific pentru anul 2020 (OUG 48/2020 + OUG 99/2020) Legislatie secundara: - Modificari la regimul TVA aplicabil serviciilor de transport international si intracomunitar (art. 294) - OMFP nr. 2148/2020 privind modificarea si completarea Instruc?iunilor… aprobate prin OMFP nr. 103/2016 (M. Oficial nr. 628 din 17 iulie 2020) Jurisprudenta C.C.: - Stabilirea impozitului pe cladiri in cazul nereevaluarii acestora (art. 460) sau posibilitatea stabilirii diferentiate a taxelor locale in cadrul aceleia?i localitati (periferie, centru etc) (art. 489) - Pretinsul tratament discriminatoriu al persoanelor care lucreaza in domeniul IT (art. 60) Jurisprunden?a CJUE 2020 (art. 330 – corectarea facturilor): - Corectarea unor facturi care au facut obiectul inspec?iei fiscale, necontestata în termenul legal, dar corectat? ulterior, in termenul legal de prescriptie, etc. ---------- Alaturi de legislatia secundara (OMFP, OPANAF) actualizata, lucrarea contine, in format grafic sui-generis, 11 modificari aduse in cursul anului 2019 (legi si O.U.G.), inclusiv O.G. nr. 6/31.01.2020 pentru anul 2020. Totodata, pe langa extrase din decizii relevante ale CC, ICCJ sau CJUE, am adaugat, printre altele si comentarii sau exemple legate de : - Dobanzi si plati echivalente din punct de vedere economic cu dobanzile (OECD – BEPS – action 4) / art. 401 - Tichetele cadou: venituri salariale sau venituri din alte surse? (art 76) - Diurna externa sau venituri din salarii sau asimilate salariilor (art 76 (2) s) – Curtea de Apel Oradea / 2019 - Dobanzile aferente unui contract de imprumut incheiat intre firma din RO si firma mama dintr-un SM, transformate in capital social sunt scutite in conformitate cu art. 229 (1) g) CF? vezi exemplul de la nota de subsol de la art. 259 (1) - Darea in plataa unui imobil la cativa ani de la data finalizarii (intocmirii PV de receptie)– art. 270 -  Pentru trimiterile din Codul fiscal (2020) la Regulamentul UE nr. 282/2011, puteti consulta „Directivele europene privind TVA si normele de aplicare. 2019 2021” www.confisc.ro In final, la volumul I, va propunem cateva indicii pentru a va acomodacu ceea ce a devenit obligatoriu de la 1 ianuarie 2020 pentru toate statele membre ale U.E., respectiv neutralizarea efectelor fiscale generate de tratamentul neuniform al structurilor cu filiale(sic!). Pe scurt, daca vreti, un echivalent al tratamentului “in oglinda” de la impozitul indirect (TVA) aplicat impozitelor directe in cazul multina?ionalelor (care nu inseamna neaparat firme straine!). Daca la TVA, o L-IC trebuie sa aiba in coresponden?a o A-IC, la impozitul pe profit o cheltuiala deductibila inregistrata intr-o parte (dobanda la un imprumut, de ex.), trebuie sa genereze un venit impozabil in partea cealalta. Obiectivul final: stoparea, pe cat se poate, a migrarii profiturilor fara a fi impozitate. Ase vedea, in acest sens, si modificarile aduse Titlului X din Codul de Procedura Fiscala.

Disponibil comanda

Codul de Procedura fiscala 2018 – 2020
Quick View

Codul de Procedura fiscala 2018 – 2020

Disponibil comanda

60,00 lei
Noua editie a Codului de Procedura Fiscala 2018-20120 (cod+instructiuni) prezinta grafic, ultimele modificari aparute pana la data de 15 februarie 2020: Legea 129/18 iulie 2019, O.G. nr.19 / 25 august 2019 si O.G. nr. 5/31 ianuarie 2020 Sunt incluse - modificarile survenite asupra legislatiei secundare (OMFP, OPANAF). - decizii ale C.C. prin care sunt declarate neconstitutionale unele articole din CPF, decizii CJUE aplicabile CPF, decizii ale I.C.C.J., comentarii etc.
Codul de Procedura fiscala 2018 – 2020
Quick View

Codul de Procedura fiscala 2018 – 2020

Disponibil comanda

60,00 lei
Noua editie a Codului de Procedura Fiscala 2018-20120 (cod+instructiuni) prezinta grafic, ultimele modificari aparute pana la data de 15 februarie 2020: Legea 129/18 iulie 2019, O.G. nr.19 / 25 august 2019 si O.G. nr. 5/31 ianuarie 2020 Sunt incluse - modificarile survenite asupra legislatiei secundare (OMFP, OPANAF). - decizii ale C.C. prin care sunt declarate neconstitutionale unele articole din CPF, decizii CJUE aplicabile CPF, decizii ale I.C.C.J., comentarii etc.

Disponibil comanda

Drepturile angajatilor in cazul transferului intreprinderii. Jurisprudenta CJUE 1983 – 2017
Quick View

Drepturile angajatilor in cazul transferului intreprinderii. Jurisprudenta CJUE 1983 – 2017

Disponibil comanda

45,00 lei
Include si: legislatia interna + directiva UE + index tematic   refuzul majorarii salariale prin transferul la alta societate - indemnizatie pentru concediere abuziva - utilizarea abuziva a contractelor de munca pe durata determinata succesive - aplicarea unor conventii colective diferite ca urmare a transferului intreprinderii - Rezilierea contractului de munca de catre angajat - despagubire aferenta concediului pentru perioada de preaviz - pastrarea conditiilor de munca in cazul unui transfer de intreprindere  - evitarea caracterului abuziv al concedierilor / al societatii-mama – etc
Drepturile angajatilor in cazul transferului intreprinderii. Jurisprudenta CJUE 1983 – 2017
Quick View

Drepturile angajatilor in cazul transferului intreprinderii. Jurisprudenta CJUE 1983 – 2017

Disponibil comanda

45,00 lei
Include si: legislatia interna + directiva UE + index tematic   refuzul majorarii salariale prin transferul la alta societate - indemnizatie pentru concediere abuziva - utilizarea abuziva a contractelor de munca pe durata determinata succesive - aplicarea unor conventii colective diferite ca urmare a transferului intreprinderii - Rezilierea contractului de munca de catre angajat - despagubire aferenta concediului pentru perioada de preaviz - pastrarea conditiilor de munca in cazul unui transfer de intreprindere  - evitarea caracterului abuziv al concedierilor / al societatii-mama – etc

Disponibil comanda

ABONAMENT 1 LUNA CONFISC PREMIUM
Quick View

ABONAMENT 1 LUNA CONFISC PREMIUM

Disponibil comanda

250,00 lei
Acceseaza instant toate titlurile de pe platforma Confisc.ro actualizate!
ABONAMENT 1 LUNA CONFISC PREMIUM
Quick View

ABONAMENT 1 LUNA CONFISC PREMIUM

Disponibil comanda

250,00 lei
Acceseaza instant toate titlurile de pe platforma Confisc.ro actualizate!

Disponibil comanda

-26%
ABONAMENT 12 LUNI CONFISC PREMIUM
Quick View

ABONAMENT 12 LUNI CONFISC PREMIUM

Disponibil comanda

1.999,00 lei 1.499,00 lei
Acceseaza instant toate titlurile de pe platforma Confisc.ro actualizate!
-26%
ABONAMENT 12 LUNI CONFISC PREMIUM
Quick View

ABONAMENT 12 LUNI CONFISC PREMIUM

Disponibil comanda

1.999,00 lei 1.499,00 lei
Acceseaza instant toate titlurile de pe platforma Confisc.ro actualizate!

Disponibil comanda

ABONAMENT 7 ZILE CONFISC PREMIUM
Quick View

ABONAMENT 7 ZILE CONFISC PREMIUM

Disponibil comanda

149,00 lei
Acceseaza instant toate titlurile de pe platforma Confisc.ro actualizate!
ABONAMENT 7 ZILE CONFISC PREMIUM
Quick View

ABONAMENT 7 ZILE CONFISC PREMIUM

Disponibil comanda

149,00 lei
Acceseaza instant toate titlurile de pe platforma Confisc.ro actualizate!

Disponibil comanda

Abuzul de drept comunitar in domeniul TVA
Quick View

Abuzul de drept comunitar in domeniul TVA

Disponibil comanda

28,00 lei
In noul cod fiscal (rescris) (in vigoare de la 1 ianuarie 2016), regasim urmatorul text la art. 11, alin. (10):   In domeniul TVA si al accizelor, la stabilirea situatiilor de abuz de lege, de evaziune fiscala sau de optimizare fiscala prin tranzactii artificiale, autoritatile fiscale ?i alte autoritati nationale trebuie sa tina cont de interpretarea data de Curtea de Justitie a Uniunii Europene in cauze avand ca obiect astfel de situatii. Odata in plus “gasim” necesara lectura acestui eseu privind abuzul de drept in domeniul TVA si in chestiuni de evaziune fiscala. Sau daca vreti, ca o lectura suplimentara obligatorie ! Evident, alaturi de DEX-ul fiscal aferent: “Deciziile CJUE privind TVA 1970-2014” *** Chiar daca a fost eliminata din draftul noului cod fiscal (rescris), ce va intra in vigoare de la 1 ianuarie 2016, merita retinute coordonatele analizei unei tranzactii artificiale, asa cum au fost prezentate in prima varianta a noului cod fiscal (din vara anului 2014): art. 11 (2) In cazul in care tranzactiile transfrontaliere sau o serie de tranzactii transfrontaliere sunt calificate ca fiind artificiale, ele nu vor fi considerate ca facand parte din domeniul de aplicare al conventiilor de evitare a dublei impuneri.   (3) Prin tranzactii transfrontaliere artificiale se intelege tranzactiile sau seriile de tranzactii transfrontaliere care nu au un continut economic ?i care nu pot fi utilizate in mod normal in cadrul unor practici economice obi?nuite, scopul esential al acestora fiind acela de a evita impozitarea ori de a obtine avantaje fiscale care altfel nu ar putea fi acordate. Tranzactiile transfrontaliere sau seriile de tranzactii transfrontaliere sunt acele tranzactii efectuate intre doua sau mai multe persoane dintre care cel putin una se afla in afara Romaniei.    (4) In sensul aplicarii prevederilor alin.(2) referitoare la tranzactiile transfrontaliere sau seria de tranzactii transfrontaliere care sunt calificate ca fiind artificiale se vor lua in considerare una sau mai multe dintre urmatoarele situatii:
  1. a)tranzactia transfrontaliera sau seria de tranzactii transfrontaliere se deruleaza intr-o maniera care in mod normal nu ar fi utilizata in cadrul unor practici comerciale considerate rezonabile;
  2. b)tranzactia transfrontaliera sau seria de tranzactii transfrontaliere include elemente care au efectul de a se compensa sau de a se anula reciproc;
  3. c)tranzactiile transfrontaliere incheiate sunt circulare ca natura;
  4. d)tranzactia transfrontaliera sau seria de tranzactii transfrontaliere conduce la obtinerea de avantaje fiscale semnificative, dar acest lucru nu se reflecta in riscurile comerciale asumate de contribuabil sau in fluxurile sale de numerar;
  5. e)profitul preconizat inainte de impozitare este nesemnificativ in comparatie cu valoarea avantajelor fiscale scontate;
  6. f)scopul unei tranzactii transfrontaliere sau al unei serii de tranzactii transfrontaliere consta in evitarea impozitarii in cazul in care, indiferent de orice intentii subiective ale contribuabilului, el eludeaza obiectul, spiritul ?i scopul dispozitiilor fiscale care s-ar aplica in mod normal;
  7. g)un anumit scop este considerat a fi esential in cazul in care orice alt scop care este sau ar putea fi atribuit tranzactiei sau seriei de tranzactii pare cel mult neglijabil, avand in vedere toate circumstantele cazului;
  8. h)daca o tranzactie transfrontaliera sau o serie de tranzactii transfrontaliere a condus la un avantaj fiscal, se compara valoarea impozitului datorat de un contribuabil, avand in vedere aceste tranzactii, cu valoarea pe care acelasi contribuabil ar datora-o in aceleasi circumstante in absenta tranzactiei/tranzactiilor transfrontaliere. In acest context, se analizeaza daca apare una sau mai multe dintre urmatoarele situatii:
(i) o suma nu este inclusa in baza de impozitare; (ii) contribuabilul beneficiaza de o deducere; (iii) s-a inregistrat o pierdere fiscala; (iv) nu este datorat niciun impozit retinut la sursa; (v) impozitul platit in strainatate este compensat.   Lucrarea lui Luc de Boer face o "analiza pe text" a jurisprudentei Curtii de Justitie a U.E.  in chestiuni de abuz de drept / evaziune fiscala / TVA si unele impozite directe. (Emsland StärkeHalifax; Marks & SpencerCadbury Schweppes)
Abuzul de drept comunitar in domeniul TVA
Quick View

Abuzul de drept comunitar in domeniul TVA

Disponibil comanda

28,00 lei
In noul cod fiscal (rescris) (in vigoare de la 1 ianuarie 2016), regasim urmatorul text la art. 11, alin. (10):   In domeniul TVA si al accizelor, la stabilirea situatiilor de abuz de lege, de evaziune fiscala sau de optimizare fiscala prin tranzactii artificiale, autoritatile fiscale ?i alte autoritati nationale trebuie sa tina cont de interpretarea data de Curtea de Justitie a Uniunii Europene in cauze avand ca obiect astfel de situatii. Odata in plus “gasim” necesara lectura acestui eseu privind abuzul de drept in domeniul TVA si in chestiuni de evaziune fiscala. Sau daca vreti, ca o lectura suplimentara obligatorie ! Evident, alaturi de DEX-ul fiscal aferent: “Deciziile CJUE privind TVA 1970-2014” *** Chiar daca a fost eliminata din draftul noului cod fiscal (rescris), ce va intra in vigoare de la 1 ianuarie 2016, merita retinute coordonatele analizei unei tranzactii artificiale, asa cum au fost prezentate in prima varianta a noului cod fiscal (din vara anului 2014): art. 11 (2) In cazul in care tranzactiile transfrontaliere sau o serie de tranzactii transfrontaliere sunt calificate ca fiind artificiale, ele nu vor fi considerate ca facand parte din domeniul de aplicare al conventiilor de evitare a dublei impuneri.   (3) Prin tranzactii transfrontaliere artificiale se intelege tranzactiile sau seriile de tranzactii transfrontaliere care nu au un continut economic ?i care nu pot fi utilizate in mod normal in cadrul unor practici economice obi?nuite, scopul esential al acestora fiind acela de a evita impozitarea ori de a obtine avantaje fiscale care altfel nu ar putea fi acordate. Tranzactiile transfrontaliere sau seriile de tranzactii transfrontaliere sunt acele tranzactii efectuate intre doua sau mai multe persoane dintre care cel putin una se afla in afara Romaniei.    (4) In sensul aplicarii prevederilor alin.(2) referitoare la tranzactiile transfrontaliere sau seria de tranzactii transfrontaliere care sunt calificate ca fiind artificiale se vor lua in considerare una sau mai multe dintre urmatoarele situatii:
  1. a)tranzactia transfrontaliera sau seria de tranzactii transfrontaliere se deruleaza intr-o maniera care in mod normal nu ar fi utilizata in cadrul unor practici comerciale considerate rezonabile;
  2. b)tranzactia transfrontaliera sau seria de tranzactii transfrontaliere include elemente care au efectul de a se compensa sau de a se anula reciproc;
  3. c)tranzactiile transfrontaliere incheiate sunt circulare ca natura;
  4. d)tranzactia transfrontaliera sau seria de tranzactii transfrontaliere conduce la obtinerea de avantaje fiscale semnificative, dar acest lucru nu se reflecta in riscurile comerciale asumate de contribuabil sau in fluxurile sale de numerar;
  5. e)profitul preconizat inainte de impozitare este nesemnificativ in comparatie cu valoarea avantajelor fiscale scontate;
  6. f)scopul unei tranzactii transfrontaliere sau al unei serii de tranzactii transfrontaliere consta in evitarea impozitarii in cazul in care, indiferent de orice intentii subiective ale contribuabilului, el eludeaza obiectul, spiritul ?i scopul dispozitiilor fiscale care s-ar aplica in mod normal;
  7. g)un anumit scop este considerat a fi esential in cazul in care orice alt scop care este sau ar putea fi atribuit tranzactiei sau seriei de tranzactii pare cel mult neglijabil, avand in vedere toate circumstantele cazului;
  8. h)daca o tranzactie transfrontaliera sau o serie de tranzactii transfrontaliere a condus la un avantaj fiscal, se compara valoarea impozitului datorat de un contribuabil, avand in vedere aceste tranzactii, cu valoarea pe care acelasi contribuabil ar datora-o in aceleasi circumstante in absenta tranzactiei/tranzactiilor transfrontaliere. In acest context, se analizeaza daca apare una sau mai multe dintre urmatoarele situatii:
(i) o suma nu este inclusa in baza de impozitare; (ii) contribuabilul beneficiaza de o deducere; (iii) s-a inregistrat o pierdere fiscala; (iv) nu este datorat niciun impozit retinut la sursa; (v) impozitul platit in strainatate este compensat.   Lucrarea lui Luc de Boer face o "analiza pe text" a jurisprudentei Curtii de Justitie a U.E.  in chestiuni de abuz de drept / evaziune fiscala / TVA si unele impozite directe. (Emsland StärkeHalifax; Marks & SpencerCadbury Schweppes)

Stoc limitat

Amnistia, esalonarea si medierea fiscala
Quick View

Amnistia, esalonarea si medierea fiscala

Stoc limitat

25,00 lei
• Acordarea esalonarii la plata OPANAF 90/2016 ?i OPANAF nr. 1960/2019 (text comparat) • Amnistia fiscala (restructurarea obligatiilor bugetare), O.G. nr. 6/2019 + O.U.G. nr. 67/2019 (text comparat);            Norme de aplicare: O.M.F.P. nr. 2810/2019 ?i 3126/2019 • Medierea fiscala (O.P.A.N.A.F. nr. 1757/2019)
Amnistia, esalonarea si medierea fiscala
Quick View

Amnistia, esalonarea si medierea fiscala

Stoc limitat

25,00 lei
• Acordarea esalonarii la plata OPANAF 90/2016 ?i OPANAF nr. 1960/2019 (text comparat) • Amnistia fiscala (restructurarea obligatiilor bugetare), O.G. nr. 6/2019 + O.U.G. nr. 67/2019 (text comparat);            Norme de aplicare: O.M.F.P. nr. 2810/2019 ?i 3126/2019 • Medierea fiscala (O.P.A.N.A.F. nr. 1757/2019)

Disponibil comanda

Capcanele TVA
Quick View

Capcanele TVA

Disponibil comanda

39,00 lei
Studiul de caz descris la finalul lucrarii are in vedere o operatiune concreta, cu instrumente moderne de plata, practicata de multi dintre noi, respectiv alimentarea de catre transportatori/utilizatorii finali (F3), prin intermediul cardurilor de carburant puse la dispozitie de intermediari (F2), cu carburant de la statiile de alimentare (F1), in conditiile in care firma F2 nu detine depozite si nici nu face achizitii de la F1. Problematica poate fi extrapolata/generalizata pentru orice alt model de afaceri / scheme de finantare care pastreaza caracteristicile descrierii noastre. Aparent, avem de-a face cu operatiuni succesive privind livrari de bunuri/carburant pe relatia F1-F2 si F2-F3, pentru care se emit facturi cu TVA, desi F3 achizitioneaza carburantul direct de la pompa (F1). In final, vom observa ca cel afectat este tot(!) utilizatorul final caruia, administratia fiscala ii poate refuza dreptul de deducere a TVA aferenta facturii primite de la intermediar (F2), pe motiv ca F2 in realitate i-a prestat servicii de gestionare credite - operatiune ce constituie prestare de servicii scutita fara drept de deducere. Dar sa nu anticipam... Incepand cu 1 ianuarie 2020, Directiva TVA a modificat definitia livrarilor succesive(in sensul orientarilor din jurisprudenta CJUE). Noi am inclus in carte un intreg capitol referitor la acest subiect (livrari succesive cu un singur transport intracomunitar) fiind prezentate, si insotite cu ilustratii grafice, hotararile relevante emise de C.J.U.E. Acesta impreuna cu Capitolul I "livrarea de bunuri" vin sa lamureasca momentul cand se considera ca are loc o livrare de bunuri, cand apare dreptul de a dispune de bunuri ca si proprietar. Urmand firul cartii, vom ajunge la "acordarea de credite", capitol care incepe cu prezentarea unei Cauze din 1991, ce analizeaza o situatie inedita din domeniul livrarilor de imobile: antiteza dintre livrarea de bunuri si acordarea de credite! Cardul de carburant, ultimul capitol (intreaga lucrare prezinta -aproape- integral hotarari ale CJUE), care se apropie si de studiul de caz din finalul cartii,  ne dezvaluie cum anumite scheme de finantare privind livrarea de bunuri se transforma in prestare de servicii: acordare de credite si managementul lor. Solutia acestei intoarceri de planuri o regasim tot intr-o cauza CJUE, de data recenta...
Capcanele TVA
Quick View

Capcanele TVA

Disponibil comanda

39,00 lei
Studiul de caz descris la finalul lucrarii are in vedere o operatiune concreta, cu instrumente moderne de plata, practicata de multi dintre noi, respectiv alimentarea de catre transportatori/utilizatorii finali (F3), prin intermediul cardurilor de carburant puse la dispozitie de intermediari (F2), cu carburant de la statiile de alimentare (F1), in conditiile in care firma F2 nu detine depozite si nici nu face achizitii de la F1. Problematica poate fi extrapolata/generalizata pentru orice alt model de afaceri / scheme de finantare care pastreaza caracteristicile descrierii noastre. Aparent, avem de-a face cu operatiuni succesive privind livrari de bunuri/carburant pe relatia F1-F2 si F2-F3, pentru care se emit facturi cu TVA, desi F3 achizitioneaza carburantul direct de la pompa (F1). In final, vom observa ca cel afectat este tot(!) utilizatorul final caruia, administratia fiscala ii poate refuza dreptul de deducere a TVA aferenta facturii primite de la intermediar (F2), pe motiv ca F2 in realitate i-a prestat servicii de gestionare credite - operatiune ce constituie prestare de servicii scutita fara drept de deducere. Dar sa nu anticipam... Incepand cu 1 ianuarie 2020, Directiva TVA a modificat definitia livrarilor succesive(in sensul orientarilor din jurisprudenta CJUE). Noi am inclus in carte un intreg capitol referitor la acest subiect (livrari succesive cu un singur transport intracomunitar) fiind prezentate, si insotite cu ilustratii grafice, hotararile relevante emise de C.J.U.E. Acesta impreuna cu Capitolul I "livrarea de bunuri" vin sa lamureasca momentul cand se considera ca are loc o livrare de bunuri, cand apare dreptul de a dispune de bunuri ca si proprietar. Urmand firul cartii, vom ajunge la "acordarea de credite", capitol care incepe cu prezentarea unei Cauze din 1991, ce analizeaza o situatie inedita din domeniul livrarilor de imobile: antiteza dintre livrarea de bunuri si acordarea de credite! Cardul de carburant, ultimul capitol (intreaga lucrare prezinta -aproape- integral hotarari ale CJUE), care se apropie si de studiul de caz din finalul cartii,  ne dezvaluie cum anumite scheme de finantare privind livrarea de bunuri se transforma in prestare de servicii: acordare de credite si managementul lor. Solutia acestei intoarceri de planuri o regasim tot intr-o cauza CJUE, de data recenta...

Stoc limitat

Codul fiscal comparat 2013 – 2014
Quick View

Codul fiscal comparat 2013 – 2014

Stoc limitat

39,90 lei

Include si modificarile aduse prin O.U.G. 8/2014 ( M.O. 151/28.02.2014)

- despre tranzactii artificiale pag. 20 - 27

- Tabel sinoptic – locul p/s    pag. 325 - 329

- despre „continuitate” si „caracterul ocazional” -  in cazul persoanelor fizice   pag. 298 - 301

- principiile generale de aplicare in timp a actelor legislative din dreptul UE pag. 302 - 303

- Catalogul mijloacelor fixe pentru care se aplica impozitul pe constructii pag. 109 - 114

Subiecte fierbinti in supliment:

  • Despre tranzactii artificiale. (de la Cadbury Schweppes la Paul Newey - CJUE)
  • Tabel sinoptic – locul p/s.
  • Despre „continuitate” si „caracterul ocazional” -  in cazul persoanelor fizice !!!

Include modificari aduse prin:

O.U.G. 8/2014 ( M.O. 151/28.02.2014)

O.G. nr. 8 / 2013  Monitorul Oficial 54 din 23.01.2013, in vigoare de la 1 februarie 2013

Legea  nr. 168 / 2013  Monitorul Oficial 310 din 29/05/2013, in vigoare de la 1 iunie si 1 iulie 2013

O.G. nr. 16/2013 Monitorul Oficial 490 din 02.08.2013, in vigoare de la 5 august 2013 si 1 septembrie 2013

O.G. nr. 28 / 2013 Monitorul Oficial 553 din 30.08.2013, in vigoare de la 1 septembrie 2013

O.U.G. nr. 88 / 2013 Monitorul Oficial 593 din 20.09.2013, in vigoare de la 20 septembrie 2013 ?i 1 ianuarie 2014

Legea  nr. 262/2013 Monitorul Oficial  621 din 07.10.2013, in vigoare de la 1 ianuarie 2014

Legea nr. 303/2013 Monitorul Oficial 709 din 19.11.2013, in vigoare de la 22 noiembrie 2013

O.U.G. nr.102/2013 Monitorul Oficial 703 din 15/11/2013, in vigoare de la 1 ianuarie 2014

O.U.G. nr.111/2013  Monitorul Oficial 809 din 19.12.2013, in vigoare de la 1 ianuarie 2014 si 1 aprilie 2014.

Nu include normele de aplicare . 

Codul fiscal comparat 2013 – 2014
Quick View

Codul fiscal comparat 2013 – 2014

Stoc limitat

39,90 lei

Include si modificarile aduse prin O.U.G. 8/2014 ( M.O. 151/28.02.2014)

- despre tranzactii artificiale pag. 20 - 27

- Tabel sinoptic – locul p/s    pag. 325 - 329

- despre „continuitate” si „caracterul ocazional” -  in cazul persoanelor fizice   pag. 298 - 301

- principiile generale de aplicare in timp a actelor legislative din dreptul UE pag. 302 - 303

- Catalogul mijloacelor fixe pentru care se aplica impozitul pe constructii pag. 109 - 114

Subiecte fierbinti in supliment:

  • Despre tranzactii artificiale. (de la Cadbury Schweppes la Paul Newey - CJUE)
  • Tabel sinoptic – locul p/s.
  • Despre „continuitate” si „caracterul ocazional” -  in cazul persoanelor fizice !!!

Include modificari aduse prin:

O.U.G. 8/2014 ( M.O. 151/28.02.2014)

O.G. nr. 8 / 2013  Monitorul Oficial 54 din 23.01.2013, in vigoare de la 1 februarie 2013

Legea  nr. 168 / 2013  Monitorul Oficial 310 din 29/05/2013, in vigoare de la 1 iunie si 1 iulie 2013

O.G. nr. 16/2013 Monitorul Oficial 490 din 02.08.2013, in vigoare de la 5 august 2013 si 1 septembrie 2013

O.G. nr. 28 / 2013 Monitorul Oficial 553 din 30.08.2013, in vigoare de la 1 septembrie 2013

O.U.G. nr. 88 / 2013 Monitorul Oficial 593 din 20.09.2013, in vigoare de la 20 septembrie 2013 ?i 1 ianuarie 2014

Legea  nr. 262/2013 Monitorul Oficial  621 din 07.10.2013, in vigoare de la 1 ianuarie 2014

Legea nr. 303/2013 Monitorul Oficial 709 din 19.11.2013, in vigoare de la 22 noiembrie 2013

O.U.G. nr.102/2013 Monitorul Oficial 703 din 15/11/2013, in vigoare de la 1 ianuarie 2014

O.U.G. nr.111/2013  Monitorul Oficial 809 din 19.12.2013, in vigoare de la 1 ianuarie 2014 si 1 aprilie 2014.

Nu include normele de aplicare . 

Disponibil comanda

Deductibilitatea TVA în cazul suspiciunii de frauda
Quick View

Deductibilitatea TVA în cazul suspiciunii de frauda

Disponibil comanda

55,00 lei
“Stia sau ar fi trebuit sa stie de legatura cu frauda?”
Prima parte a lucrarii include textul integral al deciziilor CJUE relevante privind testul Kittel; dintre acestea, cele aparute in ultima perioada si prezentate pe platforma online http://eur-lex.europa.eu sunt exclusiv in limba de origine (bulgara sau maghiara) si cea franceza.
***
Partea a doua prezinta un numar de sase cauze solutionate la instante din Marea Britanie avand ca obiect principiul Kittel: persoana care solicita rambursarea TVA stia sau ar fi trebuit sa stie de existenta unei fraude pe lantul de aprovizionare?  Tema este cu atat mai actuala, cu cat, incepand cu 1 ianuarie 2018, codul nostru fiscal a preluat elemente din common law.
In sectiunea dedicata legislatiei interne, sunt prezentate cateva decizii ale Curtii Constitutionale care subliniaza apartenenta expresiei dincolo de orice indoiala rezonbila la jurisprudenta CEDO si a sistemului de drept anglo-saxon.
Or, noutatea din codul nostru fiscal, are in vedere chiar acest subiect:
“Art. 297 (8) Organele fiscale competente au dreptul de a refuza deducerea TVA daca, dupa administrarea mijloacelor de proba prevazute de lege, pot demonstra dincolo de orice indoiala ca persoana impozabila stia sau ar fi trebuit sa stie ca operatiunea invocata pentru a justifica dreptul de deducere era implicata intr-o frauda privind TVA care a intervenit in amonte sau in aval in lantul de livrari/prestari.”
Deductibilitatea TVA în cazul suspiciunii de frauda
Quick View

Deductibilitatea TVA în cazul suspiciunii de frauda

Disponibil comanda

55,00 lei
“Stia sau ar fi trebuit sa stie de legatura cu frauda?”
Prima parte a lucrarii include textul integral al deciziilor CJUE relevante privind testul Kittel; dintre acestea, cele aparute in ultima perioada si prezentate pe platforma online http://eur-lex.europa.eu sunt exclusiv in limba de origine (bulgara sau maghiara) si cea franceza.
***
Partea a doua prezinta un numar de sase cauze solutionate la instante din Marea Britanie avand ca obiect principiul Kittel: persoana care solicita rambursarea TVA stia sau ar fi trebuit sa stie de existenta unei fraude pe lantul de aprovizionare?  Tema este cu atat mai actuala, cu cat, incepand cu 1 ianuarie 2018, codul nostru fiscal a preluat elemente din common law.
In sectiunea dedicata legislatiei interne, sunt prezentate cateva decizii ale Curtii Constitutionale care subliniaza apartenenta expresiei dincolo de orice indoiala rezonbila la jurisprudenta CEDO si a sistemului de drept anglo-saxon.
Or, noutatea din codul nostru fiscal, are in vedere chiar acest subiect:
“Art. 297 (8) Organele fiscale competente au dreptul de a refuza deducerea TVA daca, dupa administrarea mijloacelor de proba prevazute de lege, pot demonstra dincolo de orice indoiala ca persoana impozabila stia sau ar fi trebuit sa stie ca operatiunea invocata pentru a justifica dreptul de deducere era implicata intr-o frauda privind TVA care a intervenit in amonte sau in aval in lantul de livrari/prestari.”

Disponibil comanda

Directivele Europene privind TVA 2019-2022
Quick View

Directivele Europene privind TVA 2019-2022

Disponibil comanda

49,00 lei
  • DIRECTIVA (UE) 2022/542 a Consiliului din din 5 aprilie 2022 de modificare a Directivelor 2006/112/CE și (UE) 2020/285 în ceea ce privește cotele TVA
  • DIRECTIVA (UE) 2017/1371 din 06.07.2019 privind combaterea fraudelor îndreptate împotriva intereselor financiare ale Uniunii prin mijloace de drept penal (înlocuieşte Convenția privind protejarea intereselor financiare ale Comunităților Europene)
  • Regulamentul (UE) nr. 904/2010- Cooperarea administrativă și combaterea fraudei în domeniul TVA (cu modificările în vigoare de la 1 iulie 2021)
  • DIRECTIVA (CE) 2006/112 privind sistemul comun al TVA (cu modificările în vigoare de la 1 iulie 2021)
  • Regulamentul (UE) nr. 282/2011 + Reg (UE) nr. 2026/2019 (în vigoare de la 1 iulie 2021) - cu articolele atasate la textul Directivei.
Directivele Europene privind TVA 2019-2022
Quick View

Directivele Europene privind TVA 2019-2022

Disponibil comanda

49,00 lei
  • DIRECTIVA (UE) 2022/542 a Consiliului din din 5 aprilie 2022 de modificare a Directivelor 2006/112/CE și (UE) 2020/285 în ceea ce privește cotele TVA
  • DIRECTIVA (UE) 2017/1371 din 06.07.2019 privind combaterea fraudelor îndreptate împotriva intereselor financiare ale Uniunii prin mijloace de drept penal (înlocuieşte Convenția privind protejarea intereselor financiare ale Comunităților Europene)
  • Regulamentul (UE) nr. 904/2010- Cooperarea administrativă și combaterea fraudei în domeniul TVA (cu modificările în vigoare de la 1 iulie 2021)
  • DIRECTIVA (CE) 2006/112 privind sistemul comun al TVA (cu modificările în vigoare de la 1 iulie 2021)
  • Regulamentul (UE) nr. 282/2011 + Reg (UE) nr. 2026/2019 (în vigoare de la 1 iulie 2021) - cu articolele atasate la textul Directivei.
×
×

Cart