fbpx
Se încarcă... Vă rugăm așteptați

Disponibil comanda

Abuzul de drept comunitar in domeniul TVA
Quick View

Abuzul de drept comunitar in domeniul TVA

Disponibil comanda

28,00 lei
In noul cod fiscal (rescris) (in vigoare de la 1 ianuarie 2016), regasim urmatorul text la art. 11, alin. (10):   In domeniul TVA si al accizelor, la stabilirea situatiilor de abuz de lege, de evaziune fiscala sau de optimizare fiscala prin tranzactii artificiale, autoritatile fiscale ?i alte autoritati nationale trebuie sa tina cont de interpretarea data de Curtea de Justitie a Uniunii Europene in cauze avand ca obiect astfel de situatii. Odata in plus “gasim” necesara lectura acestui eseu privind abuzul de drept in domeniul TVA si in chestiuni de evaziune fiscala. Sau daca vreti, ca o lectura suplimentara obligatorie ! Evident, alaturi de DEX-ul fiscal aferent: “Deciziile CJUE privind TVA 1970-2014” *** Chiar daca a fost eliminata din draftul noului cod fiscal (rescris), ce va intra in vigoare de la 1 ianuarie 2016, merita retinute coordonatele analizei unei tranzactii artificiale, asa cum au fost prezentate in prima varianta a noului cod fiscal (din vara anului 2014): art. 11 (2) In cazul in care tranzactiile transfrontaliere sau o serie de tranzactii transfrontaliere sunt calificate ca fiind artificiale, ele nu vor fi considerate ca facand parte din domeniul de aplicare al conventiilor de evitare a dublei impuneri.   (3) Prin tranzactii transfrontaliere artificiale se intelege tranzactiile sau seriile de tranzactii transfrontaliere care nu au un continut economic ?i care nu pot fi utilizate in mod normal in cadrul unor practici economice obi?nuite, scopul esential al acestora fiind acela de a evita impozitarea ori de a obtine avantaje fiscale care altfel nu ar putea fi acordate. Tranzactiile transfrontaliere sau seriile de tranzactii transfrontaliere sunt acele tranzactii efectuate intre doua sau mai multe persoane dintre care cel putin una se afla in afara Romaniei.    (4) In sensul aplicarii prevederilor alin.(2) referitoare la tranzactiile transfrontaliere sau seria de tranzactii transfrontaliere care sunt calificate ca fiind artificiale se vor lua in considerare una sau mai multe dintre urmatoarele situatii:
  1. a)tranzactia transfrontaliera sau seria de tranzactii transfrontaliere se deruleaza intr-o maniera care in mod normal nu ar fi utilizata in cadrul unor practici comerciale considerate rezonabile;
  2. b)tranzactia transfrontaliera sau seria de tranzactii transfrontaliere include elemente care au efectul de a se compensa sau de a se anula reciproc;
  3. c)tranzactiile transfrontaliere incheiate sunt circulare ca natura;
  4. d)tranzactia transfrontaliera sau seria de tranzactii transfrontaliere conduce la obtinerea de avantaje fiscale semnificative, dar acest lucru nu se reflecta in riscurile comerciale asumate de contribuabil sau in fluxurile sale de numerar;
  5. e)profitul preconizat inainte de impozitare este nesemnificativ in comparatie cu valoarea avantajelor fiscale scontate;
  6. f)scopul unei tranzactii transfrontaliere sau al unei serii de tranzactii transfrontaliere consta in evitarea impozitarii in cazul in care, indiferent de orice intentii subiective ale contribuabilului, el eludeaza obiectul, spiritul ?i scopul dispozitiilor fiscale care s-ar aplica in mod normal;
  7. g)un anumit scop este considerat a fi esential in cazul in care orice alt scop care este sau ar putea fi atribuit tranzactiei sau seriei de tranzactii pare cel mult neglijabil, avand in vedere toate circumstantele cazului;
  8. h)daca o tranzactie transfrontaliera sau o serie de tranzactii transfrontaliere a condus la un avantaj fiscal, se compara valoarea impozitului datorat de un contribuabil, avand in vedere aceste tranzactii, cu valoarea pe care acelasi contribuabil ar datora-o in aceleasi circumstante in absenta tranzactiei/tranzactiilor transfrontaliere. In acest context, se analizeaza daca apare una sau mai multe dintre urmatoarele situatii:
(i) o suma nu este inclusa in baza de impozitare; (ii) contribuabilul beneficiaza de o deducere; (iii) s-a inregistrat o pierdere fiscala; (iv) nu este datorat niciun impozit retinut la sursa; (v) impozitul platit in strainatate este compensat.   Lucrarea lui Luc de Boer face o "analiza pe text" a jurisprudentei Curtii de Justitie a U.E.  in chestiuni de abuz de drept / evaziune fiscala / TVA si unele impozite directe. (Emsland StärkeHalifax; Marks & SpencerCadbury Schweppes)
Abuzul de drept comunitar in domeniul TVA
Quick View

Abuzul de drept comunitar in domeniul TVA

Disponibil comanda

28,00 lei
In noul cod fiscal (rescris) (in vigoare de la 1 ianuarie 2016), regasim urmatorul text la art. 11, alin. (10):   In domeniul TVA si al accizelor, la stabilirea situatiilor de abuz de lege, de evaziune fiscala sau de optimizare fiscala prin tranzactii artificiale, autoritatile fiscale ?i alte autoritati nationale trebuie sa tina cont de interpretarea data de Curtea de Justitie a Uniunii Europene in cauze avand ca obiect astfel de situatii. Odata in plus “gasim” necesara lectura acestui eseu privind abuzul de drept in domeniul TVA si in chestiuni de evaziune fiscala. Sau daca vreti, ca o lectura suplimentara obligatorie ! Evident, alaturi de DEX-ul fiscal aferent: “Deciziile CJUE privind TVA 1970-2014” *** Chiar daca a fost eliminata din draftul noului cod fiscal (rescris), ce va intra in vigoare de la 1 ianuarie 2016, merita retinute coordonatele analizei unei tranzactii artificiale, asa cum au fost prezentate in prima varianta a noului cod fiscal (din vara anului 2014): art. 11 (2) In cazul in care tranzactiile transfrontaliere sau o serie de tranzactii transfrontaliere sunt calificate ca fiind artificiale, ele nu vor fi considerate ca facand parte din domeniul de aplicare al conventiilor de evitare a dublei impuneri.   (3) Prin tranzactii transfrontaliere artificiale se intelege tranzactiile sau seriile de tranzactii transfrontaliere care nu au un continut economic ?i care nu pot fi utilizate in mod normal in cadrul unor practici economice obi?nuite, scopul esential al acestora fiind acela de a evita impozitarea ori de a obtine avantaje fiscale care altfel nu ar putea fi acordate. Tranzactiile transfrontaliere sau seriile de tranzactii transfrontaliere sunt acele tranzactii efectuate intre doua sau mai multe persoane dintre care cel putin una se afla in afara Romaniei.    (4) In sensul aplicarii prevederilor alin.(2) referitoare la tranzactiile transfrontaliere sau seria de tranzactii transfrontaliere care sunt calificate ca fiind artificiale se vor lua in considerare una sau mai multe dintre urmatoarele situatii:
  1. a)tranzactia transfrontaliera sau seria de tranzactii transfrontaliere se deruleaza intr-o maniera care in mod normal nu ar fi utilizata in cadrul unor practici comerciale considerate rezonabile;
  2. b)tranzactia transfrontaliera sau seria de tranzactii transfrontaliere include elemente care au efectul de a se compensa sau de a se anula reciproc;
  3. c)tranzactiile transfrontaliere incheiate sunt circulare ca natura;
  4. d)tranzactia transfrontaliera sau seria de tranzactii transfrontaliere conduce la obtinerea de avantaje fiscale semnificative, dar acest lucru nu se reflecta in riscurile comerciale asumate de contribuabil sau in fluxurile sale de numerar;
  5. e)profitul preconizat inainte de impozitare este nesemnificativ in comparatie cu valoarea avantajelor fiscale scontate;
  6. f)scopul unei tranzactii transfrontaliere sau al unei serii de tranzactii transfrontaliere consta in evitarea impozitarii in cazul in care, indiferent de orice intentii subiective ale contribuabilului, el eludeaza obiectul, spiritul ?i scopul dispozitiilor fiscale care s-ar aplica in mod normal;
  7. g)un anumit scop este considerat a fi esential in cazul in care orice alt scop care este sau ar putea fi atribuit tranzactiei sau seriei de tranzactii pare cel mult neglijabil, avand in vedere toate circumstantele cazului;
  8. h)daca o tranzactie transfrontaliera sau o serie de tranzactii transfrontaliere a condus la un avantaj fiscal, se compara valoarea impozitului datorat de un contribuabil, avand in vedere aceste tranzactii, cu valoarea pe care acelasi contribuabil ar datora-o in aceleasi circumstante in absenta tranzactiei/tranzactiilor transfrontaliere. In acest context, se analizeaza daca apare una sau mai multe dintre urmatoarele situatii:
(i) o suma nu este inclusa in baza de impozitare; (ii) contribuabilul beneficiaza de o deducere; (iii) s-a inregistrat o pierdere fiscala; (iv) nu este datorat niciun impozit retinut la sursa; (v) impozitul platit in strainatate este compensat.   Lucrarea lui Luc de Boer face o "analiza pe text" a jurisprudentei Curtii de Justitie a U.E.  in chestiuni de abuz de drept / evaziune fiscala / TVA si unele impozite directe. (Emsland StärkeHalifax; Marks & SpencerCadbury Schweppes)

Disponibil comanda

AGRO (Cooperaţie)
Quick View

AGRO (Cooperaţie)

Disponibil comanda

20,00 lei

Contine urmatoarele:

Legea nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei

  • Ordinul Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri nr. 873/2016 (referinţă – art. 91 alin. (2) lit. d) din Legea nr. 1/2005).

  • Legea cooperaţiei agricole nr. 566/2004 (actualizat 2020)
  • H.G. nr. 30/2019 privind aprobarea metodologiilor pentru stabilirea normelor de venit utilizate la impunerea veniturilor din activităţi agricole, precum şi a Metodologiei de calcul al reducerii normei de venit pentru aplicarea prevederilor referitoare la scutirea de la plata impozitului pe venit, prevăzută la art. 76 alin. (1) lit. c) din Legea cooperaţiei agricole nr. 566/2004
  • Ordinul M.A.D.R. nr. 369/2019 pentru aprobarea compoziţiei nutritive a principalelor furaje folosite în hrana vacilor, bivoliţelor, oilor şi caprelor, precum şi a cerinţelor nutriţionale ale acestora
AGRO (Cooperaţie)
Quick View

AGRO (Cooperaţie)

Disponibil comanda

20,00 lei

Contine urmatoarele:

Legea nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei

  • Ordinul Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri nr. 873/2016 (referinţă – art. 91 alin. (2) lit. d) din Legea nr. 1/2005).

  • Legea cooperaţiei agricole nr. 566/2004 (actualizat 2020)
  • H.G. nr. 30/2019 privind aprobarea metodologiilor pentru stabilirea normelor de venit utilizate la impunerea veniturilor din activităţi agricole, precum şi a Metodologiei de calcul al reducerii normei de venit pentru aplicarea prevederilor referitoare la scutirea de la plata impozitului pe venit, prevăzută la art. 76 alin. (1) lit. c) din Legea cooperaţiei agricole nr. 566/2004
  • Ordinul M.A.D.R. nr. 369/2019 pentru aprobarea compoziţiei nutritive a principalelor furaje folosite în hrana vacilor, bivoliţelor, oilor şi caprelor, precum şi a cerinţelor nutriţionale ale acestora

Disponibil comanda

Capcanele TVA
Quick View

Capcanele TVA

Disponibil comanda

39,00 lei
Studiul de caz descris la finalul lucrarii are in vedere o operatiune concreta, cu instrumente moderne de plata, practicata de multi dintre noi, respectiv alimentarea de catre transportatori/utilizatorii finali (F3), prin intermediul cardurilor de carburant puse la dispozitie de intermediari (F2), cu carburant de la statiile de alimentare (F1), in conditiile in care firma F2 nu detine depozite si nici nu face achizitii de la F1. Problematica poate fi extrapolata/generalizata pentru orice alt model de afaceri / scheme de finantare care pastreaza caracteristicile descrierii noastre. Aparent, avem de-a face cu operatiuni succesive privind livrari de bunuri/carburant pe relatia F1-F2 si F2-F3, pentru care se emit facturi cu TVA, desi F3 achizitioneaza carburantul direct de la pompa (F1). In final, vom observa ca cel afectat este tot(!) utilizatorul final caruia, administratia fiscala ii poate refuza dreptul de deducere a TVA aferenta facturii primite de la intermediar (F2), pe motiv ca F2 in realitate i-a prestat servicii de gestionare credite - operatiune ce constituie prestare de servicii scutita fara drept de deducere. Dar sa nu anticipam... Incepand cu 1 ianuarie 2020, Directiva TVA a modificat definitia livrarilor succesive(in sensul orientarilor din jurisprudenta CJUE). Noi am inclus in carte un intreg capitol referitor la acest subiect (livrari succesive cu un singur transport intracomunitar) fiind prezentate, si insotite cu ilustratii grafice, hotararile relevante emise de C.J.U.E. Acesta impreuna cu Capitolul I "livrarea de bunuri" vin sa lamureasca momentul cand se considera ca are loc o livrare de bunuri, cand apare dreptul de a dispune de bunuri ca si proprietar. Urmand firul cartii, vom ajunge la "acordarea de credite", capitol care incepe cu prezentarea unei Cauze din 1991, ce analizeaza o situatie inedita din domeniul livrarilor de imobile: antiteza dintre livrarea de bunuri si acordarea de credite! Cardul de carburant, ultimul capitol (intreaga lucrare prezinta -aproape- integral hotarari ale CJUE), care se apropie si de studiul de caz din finalul cartii,  ne dezvaluie cum anumite scheme de finantare privind livrarea de bunuri se transforma in prestare de servicii: acordare de credite si managementul lor. Solutia acestei intoarceri de planuri o regasim tot intr-o cauza CJUE, de data recenta...
Capcanele TVA
Quick View

Capcanele TVA

Disponibil comanda

39,00 lei
Studiul de caz descris la finalul lucrarii are in vedere o operatiune concreta, cu instrumente moderne de plata, practicata de multi dintre noi, respectiv alimentarea de catre transportatori/utilizatorii finali (F3), prin intermediul cardurilor de carburant puse la dispozitie de intermediari (F2), cu carburant de la statiile de alimentare (F1), in conditiile in care firma F2 nu detine depozite si nici nu face achizitii de la F1. Problematica poate fi extrapolata/generalizata pentru orice alt model de afaceri / scheme de finantare care pastreaza caracteristicile descrierii noastre. Aparent, avem de-a face cu operatiuni succesive privind livrari de bunuri/carburant pe relatia F1-F2 si F2-F3, pentru care se emit facturi cu TVA, desi F3 achizitioneaza carburantul direct de la pompa (F1). In final, vom observa ca cel afectat este tot(!) utilizatorul final caruia, administratia fiscala ii poate refuza dreptul de deducere a TVA aferenta facturii primite de la intermediar (F2), pe motiv ca F2 in realitate i-a prestat servicii de gestionare credite - operatiune ce constituie prestare de servicii scutita fara drept de deducere. Dar sa nu anticipam... Incepand cu 1 ianuarie 2020, Directiva TVA a modificat definitia livrarilor succesive(in sensul orientarilor din jurisprudenta CJUE). Noi am inclus in carte un intreg capitol referitor la acest subiect (livrari succesive cu un singur transport intracomunitar) fiind prezentate, si insotite cu ilustratii grafice, hotararile relevante emise de C.J.U.E. Acesta impreuna cu Capitolul I "livrarea de bunuri" vin sa lamureasca momentul cand se considera ca are loc o livrare de bunuri, cand apare dreptul de a dispune de bunuri ca si proprietar. Urmand firul cartii, vom ajunge la "acordarea de credite", capitol care incepe cu prezentarea unei Cauze din 1991, ce analizeaza o situatie inedita din domeniul livrarilor de imobile: antiteza dintre livrarea de bunuri si acordarea de credite! Cardul de carburant, ultimul capitol (intreaga lucrare prezinta -aproape- integral hotarari ale CJUE), care se apropie si de studiul de caz din finalul cartii,  ne dezvaluie cum anumite scheme de finantare privind livrarea de bunuri se transforma in prestare de servicii: acordare de credite si managementul lor. Solutia acestei intoarceri de planuri o regasim tot intr-o cauza CJUE, de data recenta...

Disponibil comanda

Codul Munci 2020-2021
Quick View
Codul Munci 2020-2021
Quick View

Disponibil comanda

Codul muncii 2020 – 2021
Quick View
Codul muncii 2020 – 2021
Quick View

Disponibil comanda

Codul penal
Quick View

Codul penal

Disponibil comanda

20,00 lei
Codul penal
Quick View

Codul penal

Disponibil comanda

20,00 lei

Disponibil comanda

Disponibil comanda

Deciziile Curtii Europene de Justitie Privind TVA 1970-2019
Quick View

Deciziile Curtii Europene de Justitie Privind TVA 1970-2019

Disponibil comanda

90,00 lei
Lucrarea include 712 decizii ale C.J.U.E. *** Dispozitivul fiecarei Hotarari, urmeaza cuvintelor cheie si/sau articolele din codul nostru fiscal corespundente. Urmeaza apoi descrierea succinta a hotararii, la care s-a adaugat si Analiza cauzei, constransi fiind de dorinta de a va face partasi la intregul proces de gandire al legiuitorului european si in special al Curtii de Justitie a U.E., in vederea stabilirii unei solutii pentru anumite situatii / circumstante, al carei corolar il regasim in dispozitivul hotararii. Motivarea! In acelasi context, determinati si de invocarea constanta in hotarari recente a unor clasice aparute inainte de aderarea Romaniei la U.E., considerate repere explicative ale unor concepte distincte din domeniul taxei pe valoare adaugata, am ales prezentarea in extenso, in editia de fata, a unora dintre acestea, precum: C-268/1983 D.A. Rompelman, C-97/1990 Lennartz, C-20/1991 Pieter de Jong, C-291/1992 Armbrecht, C-230/1994 Enkler, C-415/1998 Laszlo Bakcsi, C-108/1999 Cantor Fitzgerald etc.

Indexul

Toate deciziile CJUE  sunt prezentate in carte in ordinea crescatoare a numarului lor, chiar daca data aparitiei/publicarii hotararii poate diferi. In Anexa 2 sunt prezentate deciziile Curtii in ordinea alfabetica, generica, a denumirii acestora, urmate de numarul (C-99//201x) si data aparitiei/publicarii acesteia. Pentru a asigura rigoare si acuratete in rezultatul consultarii, de catre utilizatorul Indexului, autorii au efectuat o analiza atenta a fiecarei decizii in parte, stabilindu-se articolele corespondente din codul nostru fiscal, pana la nivel de alineat sau litera, dupa caz (Anexa 3). Totodata, au fost desemnate si thesaurs - cuvintele cheie, notiunile autonome din Directiva TVA, pentru fiecare hotarare (Dictionar de termeni - Anexa 4). Exista situatii cand cele doua consultari pot fi complementare, fiind necesara o interogare dupa ambele criterii (in anexele 3 si 4) pentru a obtine un rezultat cat mai complet.
Deciziile Curtii Europene de Justitie Privind TVA 1970-2019
Quick View

Deciziile Curtii Europene de Justitie Privind TVA 1970-2019

Disponibil comanda

90,00 lei
Lucrarea include 712 decizii ale C.J.U.E. *** Dispozitivul fiecarei Hotarari, urmeaza cuvintelor cheie si/sau articolele din codul nostru fiscal corespundente. Urmeaza apoi descrierea succinta a hotararii, la care s-a adaugat si Analiza cauzei, constransi fiind de dorinta de a va face partasi la intregul proces de gandire al legiuitorului european si in special al Curtii de Justitie a U.E., in vederea stabilirii unei solutii pentru anumite situatii / circumstante, al carei corolar il regasim in dispozitivul hotararii. Motivarea! In acelasi context, determinati si de invocarea constanta in hotarari recente a unor clasice aparute inainte de aderarea Romaniei la U.E., considerate repere explicative ale unor concepte distincte din domeniul taxei pe valoare adaugata, am ales prezentarea in extenso, in editia de fata, a unora dintre acestea, precum: C-268/1983 D.A. Rompelman, C-97/1990 Lennartz, C-20/1991 Pieter de Jong, C-291/1992 Armbrecht, C-230/1994 Enkler, C-415/1998 Laszlo Bakcsi, C-108/1999 Cantor Fitzgerald etc.

Indexul

Toate deciziile CJUE  sunt prezentate in carte in ordinea crescatoare a numarului lor, chiar daca data aparitiei/publicarii hotararii poate diferi. In Anexa 2 sunt prezentate deciziile Curtii in ordinea alfabetica, generica, a denumirii acestora, urmate de numarul (C-99//201x) si data aparitiei/publicarii acesteia. Pentru a asigura rigoare si acuratete in rezultatul consultarii, de catre utilizatorul Indexului, autorii au efectuat o analiza atenta a fiecarei decizii in parte, stabilindu-se articolele corespondente din codul nostru fiscal, pana la nivel de alineat sau litera, dupa caz (Anexa 3). Totodata, au fost desemnate si thesaurs - cuvintele cheie, notiunile autonome din Directiva TVA, pentru fiecare hotarare (Dictionar de termeni - Anexa 4). Exista situatii cand cele doua consultari pot fi complementare, fiind necesara o interogare dupa ambele criterii (in anexele 3 si 4) pentru a obtine un rezultat cat mai complet.

Disponibil comanda

Deductibilitatea TVA în cazul suspiciunii de frauda
Quick View

Deductibilitatea TVA în cazul suspiciunii de frauda

Disponibil comanda

55,00 lei
“Stia sau ar fi trebuit sa stie de legatura cu frauda?”
Prima parte a lucrarii include textul integral al deciziilor CJUE relevante privind testul Kittel; dintre acestea, cele aparute in ultima perioada si prezentate pe platforma online http://eur-lex.europa.eu sunt exclusiv in limba de origine (bulgara sau maghiara) si cea franceza.
***
Partea a doua prezinta un numar de sase cauze solutionate la instante din Marea Britanie avand ca obiect principiul Kittel: persoana care solicita rambursarea TVA stia sau ar fi trebuit sa stie de existenta unei fraude pe lantul de aprovizionare?  Tema este cu atat mai actuala, cu cat, incepand cu 1 ianuarie 2018, codul nostru fiscal a preluat elemente din common law.
In sectiunea dedicata legislatiei interne, sunt prezentate cateva decizii ale Curtii Constitutionale care subliniaza apartenenta expresiei dincolo de orice indoiala rezonbila la jurisprudenta CEDO si a sistemului de drept anglo-saxon.
Or, noutatea din codul nostru fiscal, are in vedere chiar acest subiect:
“Art. 297 (8) Organele fiscale competente au dreptul de a refuza deducerea TVA daca, dupa administrarea mijloacelor de proba prevazute de lege, pot demonstra dincolo de orice indoiala ca persoana impozabila stia sau ar fi trebuit sa stie ca operatiunea invocata pentru a justifica dreptul de deducere era implicata intr-o frauda privind TVA care a intervenit in amonte sau in aval in lantul de livrari/prestari.”
Deductibilitatea TVA în cazul suspiciunii de frauda
Quick View

Deductibilitatea TVA în cazul suspiciunii de frauda

Disponibil comanda

55,00 lei
“Stia sau ar fi trebuit sa stie de legatura cu frauda?”
Prima parte a lucrarii include textul integral al deciziilor CJUE relevante privind testul Kittel; dintre acestea, cele aparute in ultima perioada si prezentate pe platforma online http://eur-lex.europa.eu sunt exclusiv in limba de origine (bulgara sau maghiara) si cea franceza.
***
Partea a doua prezinta un numar de sase cauze solutionate la instante din Marea Britanie avand ca obiect principiul Kittel: persoana care solicita rambursarea TVA stia sau ar fi trebuit sa stie de existenta unei fraude pe lantul de aprovizionare?  Tema este cu atat mai actuala, cu cat, incepand cu 1 ianuarie 2018, codul nostru fiscal a preluat elemente din common law.
In sectiunea dedicata legislatiei interne, sunt prezentate cateva decizii ale Curtii Constitutionale care subliniaza apartenenta expresiei dincolo de orice indoiala rezonbila la jurisprudenta CEDO si a sistemului de drept anglo-saxon.
Or, noutatea din codul nostru fiscal, are in vedere chiar acest subiect:
“Art. 297 (8) Organele fiscale competente au dreptul de a refuza deducerea TVA daca, dupa administrarea mijloacelor de proba prevazute de lege, pot demonstra dincolo de orice indoiala ca persoana impozabila stia sau ar fi trebuit sa stie ca operatiunea invocata pentru a justifica dreptul de deducere era implicata intr-o frauda privind TVA care a intervenit in amonte sau in aval in lantul de livrari/prestari.”

Disponibil comanda

Directivele Europene privind TVA 2019-2021
Quick View

Directivele Europene privind TVA 2019-2021

Disponibil comanda

39,00 lei

Sunt evidentiate modificarile, care trebuie transpuse de toatele statele membre ale UE, în vigoare de la 1 ianuarie 2020 si respectiv 1 ianuarie 2022.

 

Lucrarea prezinta, folosind grafica textului comparat utilizata la editura Con Fisc, actualizarile aduse prin Directivele 1065/2016, 2057/2018, 1910/2018, 2455/2017 si a normelor aferente (modificarile aduse la Regulamentul 281/2011, respecctiv Reg. 2459/2017, 1912/2018, 1909/2018).

 

Intrarea în vigoare

DIRECTIVA (UE) 2016/1065 A CONSILIULUI din 27 iunie 2016

de modificare a Directivei 2006/112/CE în ceea ce priveste tratamentul aplicat cupoanelor valorice

1 ianuarie 2019

DIRECTIVA (UE) 2018/2057 A CONSILIULUI din 20 dec. 2018

de modificare a Directivei 2006/112/CE privind sistemul comun al taxei pe valoarea ad?ugat? în ceea ce prive?te aplicarea temporar? a unui mecanism generalizat de taxare invers? în leg?tur? cu livrarea de bunuri si prestarea de servicii care depasesc un anumit prag

2019 - 2022

DIRECTIVA (UE) 2018/1910 A CONSILIULUI din 4 dec.2018

de modificare a Directivei 2006/112/CE în ceea ce prive?te armonizarea si simplificarea anumitor norme din sistemul taxei pe valoarea adaugata pentru impozitarea schimburilor comerciale dintre statele membre

1 ianuarie 2020

DIRECTIVA (UE) 2017/2455 A CONSILIULUI din 5 dec.2017 

de modificare a Directivei 2006/112/CE ?i a Directivei 2009/132/CE în ceea ce prive?te anumite obliga?ii privind taxa pe valoarea adaugata pentru prestarile de servicii si vinzarile de bunuri la distanta

1 ianuarie 2019

1 ianuarie 2021

Directivele Europene privind TVA 2019-2021
Quick View

Directivele Europene privind TVA 2019-2021

Disponibil comanda

39,00 lei

Sunt evidentiate modificarile, care trebuie transpuse de toatele statele membre ale UE, în vigoare de la 1 ianuarie 2020 si respectiv 1 ianuarie 2022.

 

Lucrarea prezinta, folosind grafica textului comparat utilizata la editura Con Fisc, actualizarile aduse prin Directivele 1065/2016, 2057/2018, 1910/2018, 2455/2017 si a normelor aferente (modificarile aduse la Regulamentul 281/2011, respecctiv Reg. 2459/2017, 1912/2018, 1909/2018).

 

Intrarea în vigoare

DIRECTIVA (UE) 2016/1065 A CONSILIULUI din 27 iunie 2016

de modificare a Directivei 2006/112/CE în ceea ce priveste tratamentul aplicat cupoanelor valorice

1 ianuarie 2019

DIRECTIVA (UE) 2018/2057 A CONSILIULUI din 20 dec. 2018

de modificare a Directivei 2006/112/CE privind sistemul comun al taxei pe valoarea ad?ugat? în ceea ce prive?te aplicarea temporar? a unui mecanism generalizat de taxare invers? în leg?tur? cu livrarea de bunuri si prestarea de servicii care depasesc un anumit prag

2019 - 2022

DIRECTIVA (UE) 2018/1910 A CONSILIULUI din 4 dec.2018

de modificare a Directivei 2006/112/CE în ceea ce prive?te armonizarea si simplificarea anumitor norme din sistemul taxei pe valoarea adaugata pentru impozitarea schimburilor comerciale dintre statele membre

1 ianuarie 2020

DIRECTIVA (UE) 2017/2455 A CONSILIULUI din 5 dec.2017 

de modificare a Directivei 2006/112/CE ?i a Directivei 2009/132/CE în ceea ce prive?te anumite obliga?ii privind taxa pe valoarea adaugata pentru prestarile de servicii si vinzarile de bunuri la distanta

1 ianuarie 2019

1 ianuarie 2021

Disponibil comanda

Drept internaţional privat  (competența judiciară în materie civilă și comercială)
Quick View

Drept internaţional privat (competența judiciară în materie civilă și comercială)

Disponibil comanda

40,00 lei
Contine urmatoarele:
  • Legislaţie internă (OUG nr. 119/2006 - aplicarea unor regulamente comunitare)
  • Legislaţie UE:
    • REG 1215/2012 (Reg. 44/2001) – sinteza
    • REG 1215/2012 (Reg. 44/2001) – integral
    • REG 665/2014 (ordonanța asigurătorie europeană de indisponibilizare a conturilor bancare în vederea facilitării recuperării transfrontaliere a datoriilor în materie civilă și comercială)
  •  Jurisprudenta CJUE
Drept internaţional privat  (competența judiciară în materie civilă și comercială)
Quick View

Drept internaţional privat (competența judiciară în materie civilă și comercială)

Disponibil comanda

40,00 lei
Contine urmatoarele:
  • Legislaţie internă (OUG nr. 119/2006 - aplicarea unor regulamente comunitare)
  • Legislaţie UE:
    • REG 1215/2012 (Reg. 44/2001) – sinteza
    • REG 1215/2012 (Reg. 44/2001) – integral
    • REG 665/2014 (ordonanța asigurătorie europeană de indisponibilizare a conturilor bancare în vederea facilitării recuperării transfrontaliere a datoriilor în materie civilă și comercială)
  •  Jurisprudenta CJUE

Disponibil comanda

Inventarierea patrimoniului
Quick View
Inventarierea patrimoniului
Quick View

Disponibil comanda

Legea contabilitatii
Quick View
Legea contabilitatii
Quick View

Disponibil comanda

Disponibil comanda

Legea nr. 70/2015 pentru întărirea disciplinei financiare
Quick View

Legea nr. 70/2015 pentru întărirea disciplinei financiare

Disponibil comanda

10,00 lei
Contine urmatoarele: Întărirea disciplinei financiare privind operaţiunile de încasări şi plăţi în numerar
Legea nr. 70/2015 pentru întărirea disciplinei financiare
Quick View

Legea nr. 70/2015 pentru întărirea disciplinei financiare

Disponibil comanda

10,00 lei
Contine urmatoarele: Întărirea disciplinei financiare privind operaţiunile de încasări şi plăţi în numerar

Disponibil comanda

Legea prevenirii nr. 270/2017
Quick View

Legea prevenirii nr. 270/2017

Disponibil comanda

10,00 lei
Contine urmatoarele:
  • Legea prevenirii nr. 270/2017
  • Contraventii la legea prevenirii + Plan de remediere
Legea prevenirii nr. 270/2017
Quick View

Legea prevenirii nr. 270/2017

Disponibil comanda

10,00 lei
Contine urmatoarele:
  • Legea prevenirii nr. 270/2017
  • Contraventii la legea prevenirii + Plan de remediere

Disponibil comanda

Multinationale, Rambursarea TVA si Abuzul de drept
Quick View

Multinationale, Rambursarea TVA si Abuzul de drept

Disponibil comanda

67,00 lei

Abuzul de drept, asa cum este definit in codul nostru fiscal - ultima teza  a art. 11 alin. (12) - preia, de fapt, un paragraf din Cauza Halifax (v. pag. 326 din “Multinationale…”). La pag. 328-330 din “Multinationale…” este prezentat un alt caz (asemanator) din Portugalia, de data recenta, prin care  se combate un astfel de comportament.

De fapt, intregul capitol “Abuzul de drept si tranzactiile artificiale in U.E.” din cartea amintita mai sus, constituie un indrumar pentru cei interesati sa demonstreze, sa documenteze sau sa combata abuzul de drept, fiind prezentate punctele de vedere ale partilor, punându-se accentul pe descrierea legaturilor personale si comerciale, pe detalierea elementelor obiective si subiective, pe analiza “unicului scop”, pe surprinderea altor legaturi de natura juridica, economica, functionala, geografica sau indicii care pot dovedi existenta unor intelegeri, coordonari deliberate, intentionate intre persoanele implicate, in scopul savârsirii abuzului de drept. Textul in sine, poate fi preluat si invocat ca atare, fiind mentionate cauza (CJUE) dar si paragraful din cadrul acesteia (in traducerea autorului). Practica abuziva, motivele comerciale valabile, tranzactiile artificiale sunt alte subiecte tratate aici.

Multinationale, Rambursarea TVA si Abuzul de drept
Quick View

Multinationale, Rambursarea TVA si Abuzul de drept

Disponibil comanda

67,00 lei

Abuzul de drept, asa cum este definit in codul nostru fiscal - ultima teza  a art. 11 alin. (12) - preia, de fapt, un paragraf din Cauza Halifax (v. pag. 326 din “Multinationale…”). La pag. 328-330 din “Multinationale…” este prezentat un alt caz (asemanator) din Portugalia, de data recenta, prin care  se combate un astfel de comportament.

De fapt, intregul capitol “Abuzul de drept si tranzactiile artificiale in U.E.” din cartea amintita mai sus, constituie un indrumar pentru cei interesati sa demonstreze, sa documenteze sau sa combata abuzul de drept, fiind prezentate punctele de vedere ale partilor, punându-se accentul pe descrierea legaturilor personale si comerciale, pe detalierea elementelor obiective si subiective, pe analiza “unicului scop”, pe surprinderea altor legaturi de natura juridica, economica, functionala, geografica sau indicii care pot dovedi existenta unor intelegeri, coordonari deliberate, intentionate intre persoanele implicate, in scopul savârsirii abuzului de drept. Textul in sine, poate fi preluat si invocat ca atare, fiind mentionate cauza (CJUE) dar si paragraful din cadrul acesteia (in traducerea autorului). Practica abuziva, motivele comerciale valabile, tranzactiile artificiale sunt alte subiecte tratate aici.

Disponibil comanda

Disponibil comanda

Reglementari Contabile (OMFP 1802/2014, actualizat 2020)
Quick View

Reglementari Contabile (OMFP 1802/2014, actualizat 2020)

Disponibil comanda

39,00 lei
Contine următoarele:
  • Reglementari Contabile (OMFP 1802/2014, actualizat 2020)
  • Planul de conturi general
  • Functiunea conturilor
Reglementari Contabile (OMFP 1802/2014, actualizat 2020)
Quick View

Reglementari Contabile (OMFP 1802/2014, actualizat 2020)

Disponibil comanda

39,00 lei
Contine următoarele:
  • Reglementari Contabile (OMFP 1802/2014, actualizat 2020)
  • Planul de conturi general
  • Functiunea conturilor

Disponibil comanda

Telemunca
Quick View

Telemunca

Disponibil comanda

10,00 lei
Telemunca
Quick View

Telemunca

Disponibil comanda

10,00 lei
×
×

Cart