Se încarcă... Vă rugăm așteptați

PRECOMANDA

-17%
Codul Fiscal Comparat 2023-2024
Quick View

Codul Fiscal Comparat 2023-2024

PRECOMANDA

179,00 lei 149,00 lei
Ultimele actualizari: O.U.G. nr. 30/2024 si O.U.G. nr. 31/29.03.2024
-17%
Codul Fiscal Comparat 2023-2024
Quick View

Codul Fiscal Comparat 2023-2024

PRECOMANDA

179,00 lei 149,00 lei
Ultimele actualizari: O.U.G. nr. 30/2024 si O.U.G. nr. 31/29.03.2024

Disponibil comanda

Reglementări contabile 2023-2024
Quick View
Reglementări contabile 2023-2024
Quick View

Disponibil comanda

-22%
Codul de Procedură Fiscală 2023-2024
Quick View

Codul de Procedură Fiscală 2023-2024

Disponibil comanda

75,00 lei 59,00 lei
data aparitiei: 19 ianuarie 2024 actualizat conform Legii nr. 388/2023, Legii nr. 296/2023, Legii nr. 93/2023, O.U.G. nr. 20/2023
-22%
Codul de Procedură Fiscală 2023-2024
Quick View

Codul de Procedură Fiscală 2023-2024

Disponibil comanda

75,00 lei 59,00 lei
data aparitiei: 19 ianuarie 2024 actualizat conform Legii nr. 388/2023, Legii nr. 296/2023, Legii nr. 93/2023, O.U.G. nr. 20/2023

Disponibil comanda

-18%
Codul fiscal + Procedură fiscală  2023-2024 (PACHET)
Quick View
-18%
Codul fiscal + Procedură fiscală  2023-2024 (PACHET)
Quick View

Disponibil comanda

Istoria economica a sec. XX extins. (1870 – 2010) – Drumul catre utopie – J. Bradford DeLong
Quick View

Istoria economica a sec. XX extins. (1870 – 2010) – Drumul catre utopie – J. Bradford DeLong

Disponibil comanda

75,00 lei
"Drumul către Utopie (O istorie economică a secolului XX extins)" este cartea perfectă pentru oricine vrea să înțeleagă cum funcționează lumea din jurul nostru fără să se piardă în termeni complicați sau teorii greu de digerat. Scrisă de J. Bradford DeLong, această lucrare ne duce într-o călătorie fascinantă prin ultimii 100 de ani, arătându-ne cum economia și tehnologia au modelat societatea modernă. Această carte e plină de povești interesante despre cum a evoluat lumea, făcând-o accesibilă și captivantă pentru oricine este curios să înțeleagă mai bine istoria economică. Fie că ești în căutarea unei surse de inspirație sau pur și simplu vrei să afli mai multe despre cum a ajuns lumea să arate așa cum o vedem azi, "Drumul către Utopie" este alegerea perfectă. De la mari crize financiare la revoluții tehnologice, de la lupta pentru egalitate la provocările globalizării, cartea ne oferă o perspectivă clară asupra forțelor care ne-au modelat epoca. Mai mult, ne încurajează să privim spre viitor cu optimism și să ne gândim la rolul pe care fiecare dintre noi îl poate juca în construirea unei lumi mai bune. "Drumul către Utopie" nu este doar o carte de istorie economică; este o invitație să facem parte din povestea continuă a umanității. Cu un limbaj simplu și accesibil, J. Bradford DeLong ne arată că, deși utopia poate părea departe, pașii pe care îi facem fiecare dintre noi, contează în călătoria spre o lume mai bună.

***

O lucrare monumentală despre noua istorie economică.“ – Michael Hiltzik, Los Angeles Times „O capodoperă.“ – Zachary D. Carter, Dissent „Cuprinzătoare, frumos scrisă și o lectură antrenantă.“ – Andrew Koppeman, Los Angeles Review of Books „O lectură fantastică… nu trebuie să fii economist sau istoric pentru a te bucura de această carte și nu rişti nevoia de săruri volatile pentru a te trezi din plictiseală.“ – Patrick Luciani, The Hub „Acest volum, în parte o istorie economică, dar care documentează în mod deosebit și temeinic legătura dintre economia globală și cea politică, va deveni o lectură de referință în domeniu.“ – Library Journal „Autorul transmite o multitudine de informații cu o proză elegantă, accesibilă, care îmbină perspectivele la scară mare, epocală, cu discursuri fascinante despre orice subiect, de la curentul electric alternativ la decalajul salarial între genuri. Rezultă o interpretare savantă a modernității economice, care ne ajută să înțelegem atât realizările aproape miraculoase, cât și nemulțumirile profunde ale epocii analizate.“ – Publishers Weekly, recenzie *** Introducere: Marea mea poveste
  1. Globalizarea lumii
  2. Creșterea bazată pe tehnologie își ambalează motoarele
  3. Democratizarea nordului global
  4. Imperii globale
  5. Primul Război Mondial
  6. Nebunii ani ’20
  7. Marea Criză
  8. Socialismul real-existent
  9. Fascism și nazism
  10. Al Doilea Război Mondial
  11. Războiul Rece dintre sistemele ostile care totuși coabitează
  12. Starturile ratate (și reușite) ale dezvoltării economice în Sudul global
    13 Incluziunea
  1. Treizeci de ani glorioși de social-democrație
  2. Cotitura neoliberală
  3. Reglobalizarea, tehnologia informației și hiperglobalizarea
  4. Marea Recesiune și revenirea anemică
  5. Concluzie: Ne mai indreptam in continuare cu pasi de melc catre utopie?
Istoria economica a sec. XX extins. (1870 – 2010) – Drumul catre utopie – J. Bradford DeLong
Quick View

Istoria economica a sec. XX extins. (1870 – 2010) – Drumul catre utopie – J. Bradford DeLong

Disponibil comanda

75,00 lei
"Drumul către Utopie (O istorie economică a secolului XX extins)" este cartea perfectă pentru oricine vrea să înțeleagă cum funcționează lumea din jurul nostru fără să se piardă în termeni complicați sau teorii greu de digerat. Scrisă de J. Bradford DeLong, această lucrare ne duce într-o călătorie fascinantă prin ultimii 100 de ani, arătându-ne cum economia și tehnologia au modelat societatea modernă. Această carte e plină de povești interesante despre cum a evoluat lumea, făcând-o accesibilă și captivantă pentru oricine este curios să înțeleagă mai bine istoria economică. Fie că ești în căutarea unei surse de inspirație sau pur și simplu vrei să afli mai multe despre cum a ajuns lumea să arate așa cum o vedem azi, "Drumul către Utopie" este alegerea perfectă. De la mari crize financiare la revoluții tehnologice, de la lupta pentru egalitate la provocările globalizării, cartea ne oferă o perspectivă clară asupra forțelor care ne-au modelat epoca. Mai mult, ne încurajează să privim spre viitor cu optimism și să ne gândim la rolul pe care fiecare dintre noi îl poate juca în construirea unei lumi mai bune. "Drumul către Utopie" nu este doar o carte de istorie economică; este o invitație să facem parte din povestea continuă a umanității. Cu un limbaj simplu și accesibil, J. Bradford DeLong ne arată că, deși utopia poate părea departe, pașii pe care îi facem fiecare dintre noi, contează în călătoria spre o lume mai bună.

***

O lucrare monumentală despre noua istorie economică.“ – Michael Hiltzik, Los Angeles Times „O capodoperă.“ – Zachary D. Carter, Dissent „Cuprinzătoare, frumos scrisă și o lectură antrenantă.“ – Andrew Koppeman, Los Angeles Review of Books „O lectură fantastică… nu trebuie să fii economist sau istoric pentru a te bucura de această carte și nu rişti nevoia de săruri volatile pentru a te trezi din plictiseală.“ – Patrick Luciani, The Hub „Acest volum, în parte o istorie economică, dar care documentează în mod deosebit și temeinic legătura dintre economia globală și cea politică, va deveni o lectură de referință în domeniu.“ – Library Journal „Autorul transmite o multitudine de informații cu o proză elegantă, accesibilă, care îmbină perspectivele la scară mare, epocală, cu discursuri fascinante despre orice subiect, de la curentul electric alternativ la decalajul salarial între genuri. Rezultă o interpretare savantă a modernității economice, care ne ajută să înțelegem atât realizările aproape miraculoase, cât și nemulțumirile profunde ale epocii analizate.“ – Publishers Weekly, recenzie *** Introducere: Marea mea poveste
  1. Globalizarea lumii
  2. Creșterea bazată pe tehnologie își ambalează motoarele
  3. Democratizarea nordului global
  4. Imperii globale
  5. Primul Război Mondial
  6. Nebunii ani ’20
  7. Marea Criză
  8. Socialismul real-existent
  9. Fascism și nazism
  10. Al Doilea Război Mondial
  11. Războiul Rece dintre sistemele ostile care totuși coabitează
  12. Starturile ratate (și reușite) ale dezvoltării economice în Sudul global
    13 Incluziunea
  1. Treizeci de ani glorioși de social-democrație
  2. Cotitura neoliberală
  3. Reglobalizarea, tehnologia informației și hiperglobalizarea
  4. Marea Recesiune și revenirea anemică
  5. Concluzie: Ne mai indreptam in continuare cu pasi de melc catre utopie?

Disponibil comanda

Codul Fiscal Comparat 2023-2024 (cod+norme) / act. 12.04.2024 – Produs Digital
Quick View

Codul Fiscal Comparat 2023-2024 (cod+norme) / act. 12.04.2024 – Produs Digital

Disponibil comanda

141,00 lei
Ultimele actualizari: OUG nr. 34/2024 privind unele măsuri pentru sprijinirea categoriilor de cupluri mamă—nou-născut defavorizate cu tichete sociale pe suport electronic acordate din fonduri externe nerambursabile pentru nou-născuți, pentru modificarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum și prorogarea unui termen (M. Oficial nr. 347/12.04.2024) - modifica art. 153, 155, 157 (concedii medicale - excceptii CASS) Legea nr. 74/2024 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal ● Monitorul Oficial nr. 290 din 03 aprilie 2024 - modifica art. 456, 464 (scutiri impozit/teren si impozit/cladiri - donare de sange) 
Codul Fiscal Comparat 2023-2024 (cod+norme) / act. 12.04.2024 – Produs Digital
Quick View

Codul Fiscal Comparat 2023-2024 (cod+norme) / act. 12.04.2024 – Produs Digital

Disponibil comanda

141,00 lei
Ultimele actualizari: OUG nr. 34/2024 privind unele măsuri pentru sprijinirea categoriilor de cupluri mamă—nou-născut defavorizate cu tichete sociale pe suport electronic acordate din fonduri externe nerambursabile pentru nou-născuți, pentru modificarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum și prorogarea unui termen (M. Oficial nr. 347/12.04.2024) - modifica art. 153, 155, 157 (concedii medicale - excceptii CASS) Legea nr. 74/2024 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal ● Monitorul Oficial nr. 290 din 03 aprilie 2024 - modifica art. 456, 464 (scutiri impozit/teren si impozit/cladiri - donare de sange) 

Disponibil comanda

Deductibilitatea TVA in cazul suspiciunii de frauda (stia sau ar fi trebuit sa stie) – Editia a II-a (2021)
Quick View

Deductibilitatea TVA in cazul suspiciunii de frauda (stia sau ar fi trebuit sa stie) – Editia a II-a (2021)

Disponibil comanda

79,00 lei
[pdfjs-viewer url="https%3A%2F%2Fplatforma.confisc.ro%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F03%2Fdeductibilitate_cuprins.pdf" viewer_width=100% viewer_height=800px fullscreen=false download=false print=false] [pdfjs-viewer url="https%3A%2F%2Fplatforma.confisc.ro%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F03%2Fdeductibilitate_cuvant_inainte.pdf" viewer_width=100% viewer_height=800px fullscreen=false download=false print=false]
Deductibilitatea TVA in cazul suspiciunii de frauda (stia sau ar fi trebuit sa stie) – Editia a II-a (2021)
Quick View

Deductibilitatea TVA in cazul suspiciunii de frauda (stia sau ar fi trebuit sa stie) – Editia a II-a (2021)

Disponibil comanda

79,00 lei
[pdfjs-viewer url="https%3A%2F%2Fplatforma.confisc.ro%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F03%2Fdeductibilitate_cuprins.pdf" viewer_width=100% viewer_height=800px fullscreen=false download=false print=false] [pdfjs-viewer url="https%3A%2F%2Fplatforma.confisc.ro%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F03%2Fdeductibilitate_cuvant_inainte.pdf" viewer_width=100% viewer_height=800px fullscreen=false download=false print=false]

Disponibil comanda

-51%
disciplina financiară – Pachet
Quick View

disciplina financiară – Pachet

Disponibil comanda

200,00 lei 99,00 lei
Ghidul legislativ contine (in format comparat) urmatoarele: Modulele sunt actualizate cu modificarile aduce prin OUG 115/15.XII.2024
  • RO e-Factura (O.U.G. nr. 120/2021) – Factura electronică / modificări din 11 noiembrie 2023 şi 1 ianuarie 2024
  • RO e-Transport / Monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri cu risc fiscal ridicat
  • RO e-Sigiliu (în vigoare de la 11 noiembrie 2023) + OPANAF 5/04.01.2024
  • Prevenirea şi combaterea activităţilor economice ilicite - art. LVI din L 296/2023 (în vigoare de la 11 noiembrie 2023)
  • Operaţiunile de încasări şi plăţi în numerar / Sisteme moderne de plată (Legea nr. 70/2015)
  • Obligaţia operatorilor economici de a utiliza AMEF (O.U.G. nr. 28/1999), actualizat nov 2023
  • Introducerea sistemelor moderne de plată (O.U.G. nr. 193/2002)
  • Contravenţii la Legea contabilităţii şi Codurile fiscale
  • Legea prevenirii (HG 270/2017 + HG 937/2023)
  • O.G. nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor
  • Cazierul fiscal
Beneficiezi automat de eventualele modificari aduse reglementarilor incluse in prezentul pachet Lucrarile pot fi achizitionate si individual, ca produs digital (cu navigare rapida)
-51%
disciplina financiară – Pachet
Quick View

disciplina financiară – Pachet

Disponibil comanda

200,00 lei 99,00 lei
Ghidul legislativ contine (in format comparat) urmatoarele: Modulele sunt actualizate cu modificarile aduce prin OUG 115/15.XII.2024
  • RO e-Factura (O.U.G. nr. 120/2021) – Factura electronică / modificări din 11 noiembrie 2023 şi 1 ianuarie 2024
  • RO e-Transport / Monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri cu risc fiscal ridicat
  • RO e-Sigiliu (în vigoare de la 11 noiembrie 2023) + OPANAF 5/04.01.2024
  • Prevenirea şi combaterea activităţilor economice ilicite - art. LVI din L 296/2023 (în vigoare de la 11 noiembrie 2023)
  • Operaţiunile de încasări şi plăţi în numerar / Sisteme moderne de plată (Legea nr. 70/2015)
  • Obligaţia operatorilor economici de a utiliza AMEF (O.U.G. nr. 28/1999), actualizat nov 2023
  • Introducerea sistemelor moderne de plată (O.U.G. nr. 193/2002)
  • Contravenţii la Legea contabilităţii şi Codurile fiscale
  • Legea prevenirii (HG 270/2017 + HG 937/2023)
  • O.G. nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor
  • Cazierul fiscal
Beneficiezi automat de eventualele modificari aduse reglementarilor incluse in prezentul pachet Lucrarile pot fi achizitionate si individual, ca produs digital (cu navigare rapida)

Disponibil comanda

OMFP 1802/2014 – Reglementări contabile (actualizat 12 ianuarie 2024) – produs digital
Quick View

OMFP 1802/2014 – Reglementări contabile (actualizat 12 ianuarie 2024) – produs digital

Disponibil comanda

39,00 lei
Contine următoarele:
  • Reglementări Contabile (OMFP 1802/2014)
  • Include si O.M.F. nr. 2649/2023 privind modificarea şi completarea unor reglementări contabile (Monitorul Oficial, Partea I nr. 903 din 06 octombrie 2023);  modifică pct. 80^1, 264, 354 /// O.M.F.  nr. 1730/2023 pentru reglementarea unor aspecte contabile (Monitorul Oficial nr. 559 din 21 iunie 2023) ●  vezi cap 13- Raportul privind informaţiile referitoare la impozitul pe profit
  • Planul de conturi general
  • Functiunea conturilor
OMFP 1802/2014 – Reglementări contabile (actualizat 12 ianuarie 2024) – produs digital
Quick View

OMFP 1802/2014 – Reglementări contabile (actualizat 12 ianuarie 2024) – produs digital

Disponibil comanda

39,00 lei
Contine următoarele:
  • Reglementări Contabile (OMFP 1802/2014)
  • Include si O.M.F. nr. 2649/2023 privind modificarea şi completarea unor reglementări contabile (Monitorul Oficial, Partea I nr. 903 din 06 octombrie 2023);  modifică pct. 80^1, 264, 354 /// O.M.F.  nr. 1730/2023 pentru reglementarea unor aspecte contabile (Monitorul Oficial nr. 559 din 21 iunie 2023) ●  vezi cap 13- Raportul privind informaţiile referitoare la impozitul pe profit
  • Planul de conturi general
  • Functiunea conturilor

Disponibil comanda

Reglementari Contabile pentru persoanele juridice fara scop patrimonial (actualizat ianuarie 2024) – produs digital
Quick View

Reglementari Contabile pentru persoanele juridice fara scop patrimonial (actualizat ianuarie 2024) – produs digital

Disponibil comanda

40,00 lei
Contine urmatoarele: Reglementărilor contabile pentru persoanele juridice fără scop patrimonial
Reglementari Contabile pentru persoanele juridice fara scop patrimonial (actualizat ianuarie 2024) – produs digital
Quick View

Reglementari Contabile pentru persoanele juridice fara scop patrimonial (actualizat ianuarie 2024) – produs digital

Disponibil comanda

40,00 lei
Contine urmatoarele: Reglementărilor contabile pentru persoanele juridice fără scop patrimonial

Disponibil comanda

Reglementări Contabile pentru PFA, II, IF – act. 2023
Quick View

Reglementări Contabile pentru PFA, II, IF – act. 2023

Disponibil comanda

40,00 lei
Contine urmatoarele: Contabilitatea în partidă simplă
  • PFA, II, IF (OUG 44/2008) + Decizii ale Î.C.C.J.
  • O.M.F.P. nr. 170 / 2015 pentru aprobarea Reglementărilor contabile privind contabilitatea în partidă simplă
  • Actualizari
  • O.M.F. nr. 1447/2023 pentru modificarea şi completarea unor reglementări privind documentele financiar-contabile ● Monitorul Oficial nr. 453 din 24 mai 2023
  • Legea nr. 125/2022 pentru completarea O.U.G. nr. 44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale Monitorul Oficial, Partea I nr. 456 din 06 mai 2022 / (introduce art. 181)
Reglementări Contabile pentru PFA, II, IF – act. 2023
Quick View

Reglementări Contabile pentru PFA, II, IF – act. 2023

Disponibil comanda

40,00 lei
Contine urmatoarele: Contabilitatea în partidă simplă
  • PFA, II, IF (OUG 44/2008) + Decizii ale Î.C.C.J.
  • O.M.F.P. nr. 170 / 2015 pentru aprobarea Reglementărilor contabile privind contabilitatea în partidă simplă
  • Actualizari
  • O.M.F. nr. 1447/2023 pentru modificarea şi completarea unor reglementări privind documentele financiar-contabile ● Monitorul Oficial nr. 453 din 24 mai 2023
  • Legea nr. 125/2022 pentru completarea O.U.G. nr. 44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale Monitorul Oficial, Partea I nr. 456 din 06 mai 2022 / (introduce art. 181)

Disponibil comanda

-51%
ABONAMENT fidelizare „CON-FISC” PREMIUM
Quick View

ABONAMENT fidelizare „CON-FISC” PREMIUM

Disponibil comanda

1.999,00 lei 990,00 lei
Exclusiv pentru clientii care achizitioneaza cărțile editurii Con Fisc Acces integral, la cerere, pentru platforma Confisc.ro
-51%
ABONAMENT fidelizare „CON-FISC” PREMIUM
Quick View

ABONAMENT fidelizare „CON-FISC” PREMIUM

Disponibil comanda

1.999,00 lei 990,00 lei
Exclusiv pentru clientii care achizitioneaza cărțile editurii Con Fisc Acces integral, la cerere, pentru platforma Confisc.ro

Disponibil comanda

Abuzul de drept comunitar in domeniul TVA
Quick View

Abuzul de drept comunitar in domeniul TVA

Disponibil comanda

28,00 lei
In noul cod fiscal (rescris) (in vigoare de la 1 ianuarie 2016), regasim urmatorul text la art. 11, alin. (10):   In domeniul TVA si al accizelor, la stabilirea situatiilor de abuz de lege, de evaziune fiscala sau de optimizare fiscala prin tranzactii artificiale, autoritatile fiscale ?i alte autoritati nationale trebuie sa tina cont de interpretarea data de Curtea de Justitie a Uniunii Europene in cauze avand ca obiect astfel de situatii.     Odata in plus “gasim” necesara lectura acestui eseu privind abuzul de drept in domeniul TVA si in chestiuni de evaziune fiscala. Sau daca vreti, ca o lectura suplimentara obligatorie ! Evident, alaturi de DEX-ul fiscal aferent: “Deciziile CJUE privind TVA 1970-2014” *** Chiar daca a fost eliminata din draftul noului cod fiscal (rescris), ce va intra in vigoare de la 1 ianuarie 2016, merita retinute coordonatele analizei unei tranzactii artificiale, asa cum au fost prezentate in prima varianta a noului cod fiscal (din vara anului 2014): art. 11 (2) In cazul in care tranzactiile transfrontaliere sau o serie de tranzactii transfrontaliere sunt calificate ca fiind artificiale, ele nu vor fi considerate ca facand parte din domeniul de aplicare al conventiilor de evitare a dublei impuneri.   (3) Prin tranzactii transfrontaliere artificiale se intelege tranzactiile sau seriile de tranzactii transfrontaliere care nu au un continut economic ?i care nu pot fi utilizate in mod normal in cadrul unor practici economice obi?nuite, scopul esential al acestora fiind acela de a evita impozitarea ori de a obtine avantaje fiscale care altfel nu ar putea fi acordate. Tranzactiile transfrontaliere sau seriile de tranzactii transfrontaliere sunt acele tranzactii efectuate intre doua sau mai multe persoane dintre care cel putin una se afla in afara Romaniei.    (4) In sensul aplicarii prevederilor alin.(2) referitoare la tranzactiile transfrontaliere sau seria de tranzactii transfrontaliere care sunt calificate ca fiind artificiale se vor lua in considerare una sau mai multe dintre urmatoarele situatii:
  1. a)tranzactia transfrontaliera sau seria de tranzactii transfrontaliere se deruleaza intr-o maniera care in mod normal nu ar fi utilizata in cadrul unor practici comerciale considerate rezonabile;
  2. b)tranzactia transfrontaliera sau seria de tranzactii transfrontaliere include elemente care au efectul de a se compensa sau de a se anula reciproc;
  3. c)tranzactiile transfrontaliere incheiate sunt circulare ca natura;
  4. d)tranzactia transfrontaliera sau seria de tranzactii transfrontaliere conduce la obtinerea de avantaje fiscale semnificative, dar acest lucru nu se reflecta in riscurile comerciale asumate de contribuabil sau in fluxurile sale de numerar;
  5. e)profitul preconizat inainte de impozitare este nesemnificativ in comparatie cu valoarea avantajelor fiscale scontate;
  6. f)scopul unei tranzactii transfrontaliere sau al unei serii de tranzactii transfrontaliere consta in evitarea impozitarii in cazul in care, indiferent de orice intentii subiective ale contribuabilului, el eludeaza obiectul, spiritul ?i scopul dispozitiilor fiscale care s-ar aplica in mod normal;
  7. g)un anumit scop este considerat a fi esential in cazul in care orice alt scop care este sau ar putea fi atribuit tranzactiei sau seriei de tranzactii pare cel mult neglijabil, avand in vedere toate circumstantele cazului;
  8. h)daca o tranzactie transfrontaliera sau o serie de tranzactii transfrontaliere a condus la un avantaj fiscal, se compara valoarea impozitului datorat de un contribuabil, avand in vedere aceste tranzactii, cu valoarea pe care acelasi contribuabil ar datora-o in aceleasi circumstante in absenta tranzactiei/tranzactiilor transfrontaliere. In acest context, se analizeaza daca apare una sau mai multe dintre urmatoarele situatii:
(i) o suma nu este inclusa in baza de impozitare; (ii) contribuabilul beneficiaza de o deducere; (iii) s-a inregistrat o pierdere fiscala; (iv) nu este datorat niciun impozit retinut la sursa; (v) impozitul platit in strainatate este compensat.   Lucrarea lui Luc de Boer face o "analiza pe text" a jurisprudentei Curtii de Justitie a U.E.  in chestiuni de abuz de drept / evaziune fiscala / TVA si unele impozite directe. (Emsland StärkeHalifax; Marks & SpencerCadbury Schweppes)
Abuzul de drept comunitar in domeniul TVA
Quick View

Abuzul de drept comunitar in domeniul TVA

Disponibil comanda

28,00 lei
In noul cod fiscal (rescris) (in vigoare de la 1 ianuarie 2016), regasim urmatorul text la art. 11, alin. (10):   In domeniul TVA si al accizelor, la stabilirea situatiilor de abuz de lege, de evaziune fiscala sau de optimizare fiscala prin tranzactii artificiale, autoritatile fiscale ?i alte autoritati nationale trebuie sa tina cont de interpretarea data de Curtea de Justitie a Uniunii Europene in cauze avand ca obiect astfel de situatii.     Odata in plus “gasim” necesara lectura acestui eseu privind abuzul de drept in domeniul TVA si in chestiuni de evaziune fiscala. Sau daca vreti, ca o lectura suplimentara obligatorie ! Evident, alaturi de DEX-ul fiscal aferent: “Deciziile CJUE privind TVA 1970-2014” *** Chiar daca a fost eliminata din draftul noului cod fiscal (rescris), ce va intra in vigoare de la 1 ianuarie 2016, merita retinute coordonatele analizei unei tranzactii artificiale, asa cum au fost prezentate in prima varianta a noului cod fiscal (din vara anului 2014): art. 11 (2) In cazul in care tranzactiile transfrontaliere sau o serie de tranzactii transfrontaliere sunt calificate ca fiind artificiale, ele nu vor fi considerate ca facand parte din domeniul de aplicare al conventiilor de evitare a dublei impuneri.   (3) Prin tranzactii transfrontaliere artificiale se intelege tranzactiile sau seriile de tranzactii transfrontaliere care nu au un continut economic ?i care nu pot fi utilizate in mod normal in cadrul unor practici economice obi?nuite, scopul esential al acestora fiind acela de a evita impozitarea ori de a obtine avantaje fiscale care altfel nu ar putea fi acordate. Tranzactiile transfrontaliere sau seriile de tranzactii transfrontaliere sunt acele tranzactii efectuate intre doua sau mai multe persoane dintre care cel putin una se afla in afara Romaniei.    (4) In sensul aplicarii prevederilor alin.(2) referitoare la tranzactiile transfrontaliere sau seria de tranzactii transfrontaliere care sunt calificate ca fiind artificiale se vor lua in considerare una sau mai multe dintre urmatoarele situatii:
  1. a)tranzactia transfrontaliera sau seria de tranzactii transfrontaliere se deruleaza intr-o maniera care in mod normal nu ar fi utilizata in cadrul unor practici comerciale considerate rezonabile;
  2. b)tranzactia transfrontaliera sau seria de tranzactii transfrontaliere include elemente care au efectul de a se compensa sau de a se anula reciproc;
  3. c)tranzactiile transfrontaliere incheiate sunt circulare ca natura;
  4. d)tranzactia transfrontaliera sau seria de tranzactii transfrontaliere conduce la obtinerea de avantaje fiscale semnificative, dar acest lucru nu se reflecta in riscurile comerciale asumate de contribuabil sau in fluxurile sale de numerar;
  5. e)profitul preconizat inainte de impozitare este nesemnificativ in comparatie cu valoarea avantajelor fiscale scontate;
  6. f)scopul unei tranzactii transfrontaliere sau al unei serii de tranzactii transfrontaliere consta in evitarea impozitarii in cazul in care, indiferent de orice intentii subiective ale contribuabilului, el eludeaza obiectul, spiritul ?i scopul dispozitiilor fiscale care s-ar aplica in mod normal;
  7. g)un anumit scop este considerat a fi esential in cazul in care orice alt scop care este sau ar putea fi atribuit tranzactiei sau seriei de tranzactii pare cel mult neglijabil, avand in vedere toate circumstantele cazului;
  8. h)daca o tranzactie transfrontaliera sau o serie de tranzactii transfrontaliere a condus la un avantaj fiscal, se compara valoarea impozitului datorat de un contribuabil, avand in vedere aceste tranzactii, cu valoarea pe care acelasi contribuabil ar datora-o in aceleasi circumstante in absenta tranzactiei/tranzactiilor transfrontaliere. In acest context, se analizeaza daca apare una sau mai multe dintre urmatoarele situatii:
(i) o suma nu este inclusa in baza de impozitare; (ii) contribuabilul beneficiaza de o deducere; (iii) s-a inregistrat o pierdere fiscala; (iv) nu este datorat niciun impozit retinut la sursa; (v) impozitul platit in strainatate este compensat.   Lucrarea lui Luc de Boer face o "analiza pe text" a jurisprudentei Curtii de Justitie a U.E.  in chestiuni de abuz de drept / evaziune fiscala / TVA si unele impozite directe. (Emsland StärkeHalifax; Marks & SpencerCadbury Schweppes)

Disponibil comanda

Activitatea de audit financiar / Formarea profesională continuă
Quick View

Activitatea de audit financiar / Formarea profesională continuă

Disponibil comanda

20,00 lei
O.U.G. nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar Ordinul ASPAAS nr. 90/2018 pentru aprobarea Normelor privind formarea profesională continuă a auditorilor financiari (+ Ordinul nr. 356/2022)
Activitatea de audit financiar / Formarea profesională continuă
Quick View

Activitatea de audit financiar / Formarea profesională continuă

Disponibil comanda

20,00 lei
O.U.G. nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar Ordinul ASPAAS nr. 90/2018 pentru aprobarea Normelor privind formarea profesională continuă a auditorilor financiari (+ Ordinul nr. 356/2022)

Disponibil comanda

Ajustarea TVA in cazul debitorilor insolventi
Quick View

Ajustarea TVA in cazul debitorilor insolventi

Disponibil comanda

65,00 lei
Numar pagini: 386 pagini Format: 165x235 mm Data aparitiei: 15 mai 2021
Ajustarea TVA in cazul debitorilor insolventi
Quick View

Ajustarea TVA in cazul debitorilor insolventi

Disponibil comanda

65,00 lei
Numar pagini: 386 pagini Format: 165x235 mm Data aparitiei: 15 mai 2021

Disponibil comanda

Capcanele TVA
Quick View

Capcanele TVA

Disponibil comanda

39,00 lei
Studiul de caz descris la finalul cartii are in vedere o operatiune concreta, cu instrumente moderne de plata, practicata de multi dintre noi, respectiv alimentareade catre transportatori/utilizatorii finali (F3), prin intermediul cardurilor de carburant puse la dispozitie de intermediari (F2), cu carburantde la statiile de alimentare (F1), in conditiile in care firma F2 nu detine depozite si nici nu face achizitii de la F1. Problematica poate fi extrapolata/generalizata pentru orice alte modele de afaceri / scheme de finantare care pastreaza caracteristicile descrierii noastre. Aparent, avem de-a face cu operatiuni succesive privind livrari de bunuri/carburant pe relatia F1-F2 si F2-F3, pentru care se emit facturi cu TVA, desi F3 achizitioneaza carburantul direct de la pompa (F1). In final, vom observa ca cel afectat este tot(!) utilizatorul final caruia, administratia fiscala ii poate refuza dreptul de deducere a TVA aferenta facturii primite de la intermediar (F2), pe motiv ca F2 in realitate i-a prestat servicii de gestionare credite - operatiune ce constituie prestare de servicii scutita fara drept de deducere. Dar sa nu anticipam... Incepand cu 1 ianuarie 2020, Directiva TVA a modificat definitia livrarilor succesive(in sensul orientarilor din jurisprudenta CJUE). Noi am inclus in carte un intreg capitol referitor la acest subiect (livrari succesive cu un singur transport intracomunitar) fiind prezentate, si insotite cu ilustratii grafice, hotararile relevante emise de C.J.U.E. Acesta impreuna cu Capitolul I "livrarea de bunuri" vin sa lamureasca momentul cand se considera ca are loc o livrare de bunuri, cand apare dreptul de a dispune de bunuri ca si proprietar. Urmand firul cartii, vom ajunge la "acordarea de credite", capitol care incepe cu prezentarea unei Cauze din 1991, ce analizeaza o situatie inedita din domeniul livrarilor de imobile: antiteza dintre livrarea de bunuri si acordarea de credite! Cardul de carburant, ultimul capitol (intreaga lucrare prezinta -aproape- integral hotarari ale CJUE), care se apropie si de studiul de caz din finalul cartii,  ne dezvaluie cum anumite scheme de finantare privind livrarea de bunuri se transforma in prestare de servicii: acordare de credite si managementul lor. Solutia acestei intoarceri de planuri o regasim tot intr-o cauza CJUE, de data recenta...
Capcanele TVA
Quick View

Capcanele TVA

Disponibil comanda

39,00 lei
Studiul de caz descris la finalul cartii are in vedere o operatiune concreta, cu instrumente moderne de plata, practicata de multi dintre noi, respectiv alimentareade catre transportatori/utilizatorii finali (F3), prin intermediul cardurilor de carburant puse la dispozitie de intermediari (F2), cu carburantde la statiile de alimentare (F1), in conditiile in care firma F2 nu detine depozite si nici nu face achizitii de la F1. Problematica poate fi extrapolata/generalizata pentru orice alte modele de afaceri / scheme de finantare care pastreaza caracteristicile descrierii noastre. Aparent, avem de-a face cu operatiuni succesive privind livrari de bunuri/carburant pe relatia F1-F2 si F2-F3, pentru care se emit facturi cu TVA, desi F3 achizitioneaza carburantul direct de la pompa (F1). In final, vom observa ca cel afectat este tot(!) utilizatorul final caruia, administratia fiscala ii poate refuza dreptul de deducere a TVA aferenta facturii primite de la intermediar (F2), pe motiv ca F2 in realitate i-a prestat servicii de gestionare credite - operatiune ce constituie prestare de servicii scutita fara drept de deducere. Dar sa nu anticipam... Incepand cu 1 ianuarie 2020, Directiva TVA a modificat definitia livrarilor succesive(in sensul orientarilor din jurisprudenta CJUE). Noi am inclus in carte un intreg capitol referitor la acest subiect (livrari succesive cu un singur transport intracomunitar) fiind prezentate, si insotite cu ilustratii grafice, hotararile relevante emise de C.J.U.E. Acesta impreuna cu Capitolul I "livrarea de bunuri" vin sa lamureasca momentul cand se considera ca are loc o livrare de bunuri, cand apare dreptul de a dispune de bunuri ca si proprietar. Urmand firul cartii, vom ajunge la "acordarea de credite", capitol care incepe cu prezentarea unei Cauze din 1991, ce analizeaza o situatie inedita din domeniul livrarilor de imobile: antiteza dintre livrarea de bunuri si acordarea de credite! Cardul de carburant, ultimul capitol (intreaga lucrare prezinta -aproape- integral hotarari ale CJUE), care se apropie si de studiul de caz din finalul cartii,  ne dezvaluie cum anumite scheme de finantare privind livrarea de bunuri se transforma in prestare de servicii: acordare de credite si managementul lor. Solutia acestei intoarceri de planuri o regasim tot intr-o cauza CJUE, de data recenta...

Disponibil comanda

Clasificarea activităţilor din economia naţională – CAEN
Quick View

Clasificarea activităţilor din economia naţională – CAEN

Disponibil comanda

45,00 lei
Clasificarea activităţilor din economia naţională - CAEN
Clasificarea activităţilor din economia naţională – CAEN
Quick View

Clasificarea activităţilor din economia naţională – CAEN

Disponibil comanda

45,00 lei
Clasificarea activităţilor din economia naţională - CAEN

Disponibil comanda

Clasificarea ocupaţiilor din România
Quick View

Clasificarea ocupaţiilor din România

Disponibil comanda

40,00 lei
Clasificarea ocupaţiilor din România
Clasificarea ocupaţiilor din România
Quick View

Clasificarea ocupaţiilor din România

Disponibil comanda

40,00 lei
Clasificarea ocupaţiilor din România
×
×

Cart