Se încarcă... Vă rugăm așteptați

Disponibil comanda

Disponibil comanda

Codul fiscal comparat 2022-2023
Quick View
Codul fiscal comparat 2022-2023
Quick View

Disponibil comanda

Codul fiscal comparat 2022-2023 (cod + norme) – act. 13 ian. 2023
Quick View

Codul fiscal comparat 2022-2023 (cod + norme) – act. 13 ian. 2023

Disponibil comanda

129,00 lei
Ultimele actualizări: Legea nr. 39/2023 pentru completarea art. 291 alin. (3) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal ● Monitorul Oficial nr. 40/13.01.2023 (panouri voltaice, panouri solare termice, sisteme de încălzire ...  - cota TVA = 5%) Legea nr. 34/2023 pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal ● M. Oficial nr. 36/12.01.2023 (modifica art. 68, 76, 78 si 142 - "abonament la sală - ch. deductibile)
Codul fiscal comparat 2022-2023 (cod + norme) – act. 13 ian. 2023
Quick View

Codul fiscal comparat 2022-2023 (cod + norme) – act. 13 ian. 2023

Disponibil comanda

129,00 lei
Ultimele actualizări: Legea nr. 39/2023 pentru completarea art. 291 alin. (3) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal ● Monitorul Oficial nr. 40/13.01.2023 (panouri voltaice, panouri solare termice, sisteme de încălzire ...  - cota TVA = 5%) Legea nr. 34/2023 pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal ● M. Oficial nr. 36/12.01.2023 (modifica art. 68, 76, 78 si 142 - "abonament la sală - ch. deductibile)

Disponibil comanda

Case de marcat – OUG 28/1999 (act. 21 iunie 2024)
Quick View

Case de marcat – OUG 28/1999 (act. 21 iunie 2024)

Disponibil comanda

29,00 lei
Aparate de Marcat Electronice Fiscale (AMEF).  Actualizat: 21 iunie 2024 Include: O.U.G. nr. 28/1999 - Obligaţia operatorilor economici de a utiliza AMEF
  • O.U.G. nr. 69/2024 pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul gestionării și implementării sistemului național privind factura electronică RO e-Factura și al aparatelor de marcat electronice fiscale, precum și pentru alte măsuri fiscale (M. Oficial nr. 582/21.06.2024)
  • Legea nr. 36/2023 pentru modificarea Legii contabilităţii nr. 82/1991, precum şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale ● Monitorul Oficial, Partea I nr. 36 din 12 ianuarie 2023
  • Legea nr. 376/2022 pentru modificarea și completarea O.U.G. nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale (M. Oficial nr. 1255/27.12.2022) / în vigoare de la 1 ian. 2023 - despre bacşiş -
  • H.G. nr. 355/2023 privind modificarea şi completarea Normelor metodologice pentru aplicarea O.U.G. nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin H.G. nr. 479/2003 ● Monitorul Oficial  nr. 344 din 24 aprilie 2023
  • OMF nr. 1307/2023 - Modelul autorizaţiei de distribuţie a AMEF
  • OPANAF nr. 435/2021 - Procedura de conectare a AMEF la sistemul informatic național de supraveghere și monitorizare a datelor fiscale al ANAF
  • OPANAF nr. 627/2018 - Procedura de transmitere a datelor
  • OPANAF nr. 4156/2017 - Registrul naţional de evidenţă a aparatelor de marcat electronice fiscale
  • OMFP nr. 3247/2017 privind aprobarea Procedurii de avizare tehnică a modelelor de aparate de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din OUG nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale + O.M.F. nr. 1.785/2023 
Case de marcat – OUG 28/1999 (act. 21 iunie 2024)
Quick View

Case de marcat – OUG 28/1999 (act. 21 iunie 2024)

Disponibil comanda

29,00 lei
Aparate de Marcat Electronice Fiscale (AMEF).  Actualizat: 21 iunie 2024 Include: O.U.G. nr. 28/1999 - Obligaţia operatorilor economici de a utiliza AMEF
  • O.U.G. nr. 69/2024 pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul gestionării și implementării sistemului național privind factura electronică RO e-Factura și al aparatelor de marcat electronice fiscale, precum și pentru alte măsuri fiscale (M. Oficial nr. 582/21.06.2024)
  • Legea nr. 36/2023 pentru modificarea Legii contabilităţii nr. 82/1991, precum şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale ● Monitorul Oficial, Partea I nr. 36 din 12 ianuarie 2023
  • Legea nr. 376/2022 pentru modificarea și completarea O.U.G. nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale (M. Oficial nr. 1255/27.12.2022) / în vigoare de la 1 ian. 2023 - despre bacşiş -
  • H.G. nr. 355/2023 privind modificarea şi completarea Normelor metodologice pentru aplicarea O.U.G. nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin H.G. nr. 479/2003 ● Monitorul Oficial  nr. 344 din 24 aprilie 2023
  • OMF nr. 1307/2023 - Modelul autorizaţiei de distribuţie a AMEF
  • OPANAF nr. 435/2021 - Procedura de conectare a AMEF la sistemul informatic național de supraveghere și monitorizare a datelor fiscale al ANAF
  • OPANAF nr. 627/2018 - Procedura de transmitere a datelor
  • OPANAF nr. 4156/2017 - Registrul naţional de evidenţă a aparatelor de marcat electronice fiscale
  • OMFP nr. 3247/2017 privind aprobarea Procedurii de avizare tehnică a modelelor de aparate de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din OUG nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale + O.M.F. nr. 1.785/2023 

Disponibil comanda

Agenți comerciali independenți / Contract de agenţie (+ Jurisprudenţă CJUE)
Quick View

Agenți comerciali independenți / Contract de agenţie (+ Jurisprudenţă CJUE)

Disponibil comanda

40,00 lei
  • Contractul de mandat / agenţie / intermediere (Codul Civil)
  • DIRECTIVA 86/653/CEE - agenții comerciali independenți
  • Jurisprudenţa Curţii de Justiţie a U.E.
 
Agenți comerciali independenți / Contract de agenţie (+ Jurisprudenţă CJUE)
Quick View

Agenți comerciali independenți / Contract de agenţie (+ Jurisprudenţă CJUE)

Disponibil comanda

40,00 lei
  • Contractul de mandat / agenţie / intermediere (Codul Civil)
  • DIRECTIVA 86/653/CEE - agenții comerciali independenți
  • Jurisprudenţa Curţii de Justiţie a U.E.
 

Disponibil comanda

Ajustarea TVA in cazul debitorilor insolventi (Produs Digital)
Quick View

Ajustarea TVA in cazul debitorilor insolventi (Produs Digital)

Disponibil comanda

65,00 lei
Data aparitiei: 15 mai 2021 Actualizari: iulie 2021
Ajustarea TVA in cazul debitorilor insolventi (Produs Digital)
Quick View

Ajustarea TVA in cazul debitorilor insolventi (Produs Digital)

Disponibil comanda

65,00 lei
Data aparitiei: 15 mai 2021 Actualizari: iulie 2021

Disponibil comanda

Abuzul de drept comunitar in domeniul TVA
Quick View

Abuzul de drept comunitar in domeniul TVA

Disponibil comanda

28,00 lei
In noul cod fiscal (rescris) (in vigoare de la 1 ianuarie 2016), regasim urmatorul text la art. 11, alin. (10):   In domeniul TVA si al accizelor, la stabilirea situatiilor de abuz de lege, de evaziune fiscala sau de optimizare fiscala prin tranzactii artificiale, autoritatile fiscale ?i alte autoritati nationale trebuie sa tina cont de interpretarea data de Curtea de Justitie a Uniunii Europene in cauze avand ca obiect astfel de situatii. Odata in plus “gasim” necesara lectura acestui eseu privind abuzul de drept in domeniul TVA si in chestiuni de evaziune fiscala. Sau daca vreti, ca o lectura suplimentara obligatorie ! Evident, alaturi de DEX-ul fiscal aferent: “Deciziile CJUE privind TVA 1970-2014” *** Chiar daca a fost eliminata din draftul noului cod fiscal (rescris), ce va intra in vigoare de la 1 ianuarie 2016, merita retinute coordonatele analizei unei tranzactii artificiale, asa cum au fost prezentate in prima varianta a noului cod fiscal (din vara anului 2014): art. 11 (2) In cazul in care tranzactiile transfrontaliere sau o serie de tranzactii transfrontaliere sunt calificate ca fiind artificiale, ele nu vor fi considerate ca facand parte din domeniul de aplicare al conventiilor de evitare a dublei impuneri.   (3) Prin tranzactii transfrontaliere artificiale se intelege tranzactiile sau seriile de tranzactii transfrontaliere care nu au un continut economic ?i care nu pot fi utilizate in mod normal in cadrul unor practici economice obi?nuite, scopul esential al acestora fiind acela de a evita impozitarea ori de a obtine avantaje fiscale care altfel nu ar putea fi acordate. Tranzactiile transfrontaliere sau seriile de tranzactii transfrontaliere sunt acele tranzactii efectuate intre doua sau mai multe persoane dintre care cel putin una se afla in afara Romaniei.    (4) In sensul aplicarii prevederilor alin.(2) referitoare la tranzactiile transfrontaliere sau seria de tranzactii transfrontaliere care sunt calificate ca fiind artificiale se vor lua in considerare una sau mai multe dintre urmatoarele situatii:
  1. a)tranzactia transfrontaliera sau seria de tranzactii transfrontaliere se deruleaza intr-o maniera care in mod normal nu ar fi utilizata in cadrul unor practici comerciale considerate rezonabile;
  2. b)tranzactia transfrontaliera sau seria de tranzactii transfrontaliere include elemente care au efectul de a se compensa sau de a se anula reciproc;
  3. c)tranzactiile transfrontaliere incheiate sunt circulare ca natura;
  4. d)tranzactia transfrontaliera sau seria de tranzactii transfrontaliere conduce la obtinerea de avantaje fiscale semnificative, dar acest lucru nu se reflecta in riscurile comerciale asumate de contribuabil sau in fluxurile sale de numerar;
  5. e)profitul preconizat inainte de impozitare este nesemnificativ in comparatie cu valoarea avantajelor fiscale scontate;
  6. f)scopul unei tranzactii transfrontaliere sau al unei serii de tranzactii transfrontaliere consta in evitarea impozitarii in cazul in care, indiferent de orice intentii subiective ale contribuabilului, el eludeaza obiectul, spiritul ?i scopul dispozitiilor fiscale care s-ar aplica in mod normal;
  7. g)un anumit scop este considerat a fi esential in cazul in care orice alt scop care este sau ar putea fi atribuit tranzactiei sau seriei de tranzactii pare cel mult neglijabil, avand in vedere toate circumstantele cazului;
  8. h)daca o tranzactie transfrontaliera sau o serie de tranzactii transfrontaliere a condus la un avantaj fiscal, se compara valoarea impozitului datorat de un contribuabil, avand in vedere aceste tranzactii, cu valoarea pe care acelasi contribuabil ar datora-o in aceleasi circumstante in absenta tranzactiei/tranzactiilor transfrontaliere. In acest context, se analizeaza daca apare una sau mai multe dintre urmatoarele situatii:
(i) o suma nu este inclusa in baza de impozitare; (ii) contribuabilul beneficiaza de o deducere; (iii) s-a inregistrat o pierdere fiscala; (iv) nu este datorat niciun impozit retinut la sursa; (v) impozitul platit in strainatate este compensat.   Lucrarea lui Luc de Boer face o "analiza pe text" a jurisprudentei Curtii de Justitie a U.E.  in chestiuni de abuz de drept / evaziune fiscala / TVA si unele impozite directe. (Emsland StärkeHalifax; Marks & SpencerCadbury Schweppes)
Abuzul de drept comunitar in domeniul TVA
Quick View

Abuzul de drept comunitar in domeniul TVA

Disponibil comanda

28,00 lei
In noul cod fiscal (rescris) (in vigoare de la 1 ianuarie 2016), regasim urmatorul text la art. 11, alin. (10):   In domeniul TVA si al accizelor, la stabilirea situatiilor de abuz de lege, de evaziune fiscala sau de optimizare fiscala prin tranzactii artificiale, autoritatile fiscale ?i alte autoritati nationale trebuie sa tina cont de interpretarea data de Curtea de Justitie a Uniunii Europene in cauze avand ca obiect astfel de situatii. Odata in plus “gasim” necesara lectura acestui eseu privind abuzul de drept in domeniul TVA si in chestiuni de evaziune fiscala. Sau daca vreti, ca o lectura suplimentara obligatorie ! Evident, alaturi de DEX-ul fiscal aferent: “Deciziile CJUE privind TVA 1970-2014” *** Chiar daca a fost eliminata din draftul noului cod fiscal (rescris), ce va intra in vigoare de la 1 ianuarie 2016, merita retinute coordonatele analizei unei tranzactii artificiale, asa cum au fost prezentate in prima varianta a noului cod fiscal (din vara anului 2014): art. 11 (2) In cazul in care tranzactiile transfrontaliere sau o serie de tranzactii transfrontaliere sunt calificate ca fiind artificiale, ele nu vor fi considerate ca facand parte din domeniul de aplicare al conventiilor de evitare a dublei impuneri.   (3) Prin tranzactii transfrontaliere artificiale se intelege tranzactiile sau seriile de tranzactii transfrontaliere care nu au un continut economic ?i care nu pot fi utilizate in mod normal in cadrul unor practici economice obi?nuite, scopul esential al acestora fiind acela de a evita impozitarea ori de a obtine avantaje fiscale care altfel nu ar putea fi acordate. Tranzactiile transfrontaliere sau seriile de tranzactii transfrontaliere sunt acele tranzactii efectuate intre doua sau mai multe persoane dintre care cel putin una se afla in afara Romaniei.    (4) In sensul aplicarii prevederilor alin.(2) referitoare la tranzactiile transfrontaliere sau seria de tranzactii transfrontaliere care sunt calificate ca fiind artificiale se vor lua in considerare una sau mai multe dintre urmatoarele situatii:
  1. a)tranzactia transfrontaliera sau seria de tranzactii transfrontaliere se deruleaza intr-o maniera care in mod normal nu ar fi utilizata in cadrul unor practici comerciale considerate rezonabile;
  2. b)tranzactia transfrontaliera sau seria de tranzactii transfrontaliere include elemente care au efectul de a se compensa sau de a se anula reciproc;
  3. c)tranzactiile transfrontaliere incheiate sunt circulare ca natura;
  4. d)tranzactia transfrontaliera sau seria de tranzactii transfrontaliere conduce la obtinerea de avantaje fiscale semnificative, dar acest lucru nu se reflecta in riscurile comerciale asumate de contribuabil sau in fluxurile sale de numerar;
  5. e)profitul preconizat inainte de impozitare este nesemnificativ in comparatie cu valoarea avantajelor fiscale scontate;
  6. f)scopul unei tranzactii transfrontaliere sau al unei serii de tranzactii transfrontaliere consta in evitarea impozitarii in cazul in care, indiferent de orice intentii subiective ale contribuabilului, el eludeaza obiectul, spiritul ?i scopul dispozitiilor fiscale care s-ar aplica in mod normal;
  7. g)un anumit scop este considerat a fi esential in cazul in care orice alt scop care este sau ar putea fi atribuit tranzactiei sau seriei de tranzactii pare cel mult neglijabil, avand in vedere toate circumstantele cazului;
  8. h)daca o tranzactie transfrontaliera sau o serie de tranzactii transfrontaliere a condus la un avantaj fiscal, se compara valoarea impozitului datorat de un contribuabil, avand in vedere aceste tranzactii, cu valoarea pe care acelasi contribuabil ar datora-o in aceleasi circumstante in absenta tranzactiei/tranzactiilor transfrontaliere. In acest context, se analizeaza daca apare una sau mai multe dintre urmatoarele situatii:
(i) o suma nu este inclusa in baza de impozitare; (ii) contribuabilul beneficiaza de o deducere; (iii) s-a inregistrat o pierdere fiscala; (iv) nu este datorat niciun impozit retinut la sursa; (v) impozitul platit in strainatate este compensat.   Lucrarea lui Luc de Boer face o "analiza pe text" a jurisprudentei Curtii de Justitie a U.E.  in chestiuni de abuz de drept / evaziune fiscala / TVA si unele impozite directe. (Emsland StärkeHalifax; Marks & SpencerCadbury Schweppes)
×
×

Cart